Onder de wolken door kijken - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Onder de wolken door kijken - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Onder de wolken door kijken

Door: Wilvandervelden06@gmail.com

Blijf op de hoogte en volg Wil

29 Juni 2017 | Spanje, Foncebadón

Vandaag kon ik af en toe onder de wolken door naar de bergketen aan de overkant kijken. Dat was tussen de buien door. Gisteravond heb ik besloten vandaag niet te lopen en hier een eigen kamer voor een nacht te nemen, omdat de voorspellingen voor het weer honds waren. Gelukkig klopte dat. De hele dag volgde de ene na de andere wolkenpartij elkaar op en lieten daarbij hele hoeveelheden regen vallen.
De voorspelling voor het weekeinde, waarin ik een rustdag wilde nemen, is dat het weer dan goed is en geen 16 of 17 graden meer. Kan ik dan normaal wandelen.
Ik kon me vandaag hier verpozen door in de bar naar buiten te kijken en me te verwonderen over de gasten die binnenkwamen. Zo was er een groep Spaanse studenten die met de bus hier aankwam en startte om op weg te gaan naar Santiago. Ze gaan dan ook stempels verzamelen en krijgen dan in de stad van Jacobus ook het getuigschrift dat ze de Camino hebben gelopen.
Ook de bus met voornamelijk vrouwelijke Italianen bracht verbazing. Ook zij kwamen om een stempel in de bar en doen dan waarschijlijk een buscamino. Proefondervindelijk kan ik nu stellen dat groepen Italiaanse vrouwen meer stemgeluid produceren dan Spaanse of Franse

  • 30 Juni 2017 - 11:05

    Huub:

    Hé Wil, jouw stempelkaartje moet wel aardig vol zijn. Het lijkt me dat het stempelkaartje belangrijker is dan het certificaat aan het eind. Bedenk maar dat het weer hier ook triest is, het komende weekend wordt schijnbaar alle regen die we tekort gekomen zijn in de afgelopen tijd over ons heen gestort.
    Je bent al een heel eind, doe je best, veel plezier en wees voorzichtig met al die alternatieve Camino lopers, laat je niet van de sokken lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 82332

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: