De zegen had ik - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu De zegen had ik - Reisverslag uit Foncebadón, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

De zegen had ik

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

28 Juni 2017 | Spanje, Foncebadón

Het begon vanmorgen bij het opstaan het regende. Uurtje gewacht. Werd het minder. Nu de truc om die hele grote poncho over me heen te gooien, zodat ook de rugzak bedekt is.
Ben ik net het dorp uit waar ik sliep, houdt het op met regenen. Na 10 kilometer de eerste rust maar weer poncho uit. Het kwam het beste uit uit om vandaag slechts 17 kilometer te lopen. De laatste vijf daarvan bergop. Steeds hoger ging het steeds harder tot stormachtig waaien. Staande houden ging, voor lopen was extra kracht nodig.
Ben ik bovenop de berg in de herberg met vakantie-bergen-uitzicht. Heb ik net mijn slaapzak uitgerold en zoals dagelijks mijn wandelkleren uitgewassen, begint het stortend te regenen. Dat hield niet op voor acht uur. Het uitzicht op de bergen verdween in de regenwolken.
Ik wilde het weekend toch een dagje rust nemen, doe ik dat morgen hier. De voorspellingen zijn dat hetzelfde soort regenweeer morgen aanhoudt. Zaterdag wordt het goed volgens het bericht.
Ik mag die priester op blote voeten, die ik gisteren passeeerde, wel danken. Voor zijn:"God bless you." Die zegen is ruim uitgestort. Mijn kleren zijn nog steeds niet droog.

  • 28 Juni 2017 - 21:52

    Thomas Van Hoek:

    Hoi Wil,

    Leuk contact gisteren.
    Forget about the rain, 'it is a welcome issue I think'.

    In Geldrop wordt een dorpsquiz georganiseerd en niet te zuinig.....!
    Ik probeer een team samen te stellen van een aantal Geldropse ingewijden en een paar losse flodders die het denken te weten...... (Het wordt lachen). Die moeten zich dan maar bewijzen, net als wij overigens
    Heb je zin om deel te nemen na al die kilometers?

    Het vindt plaats op 28 Oktober, het duurt ongeveer 5 uur, de locatie is bij mij thuis of in het 'Wapen van Zesgehuchten'

    Jij lijkt me bij uitstek geschikt als echte Geldroppenaar.

    Verder goeie reis de komende dagen!

    Thomas.

  • 28 Juni 2017 - 22:00

    Thomas Hoek Van:

    Een schrale troost,

    THE RAIN IN SPAIN STAYS MAINLY IN THE PLAIN.

    Thomas, whatever......

    In SDC schijnt de zon, zeker weten.

  • 29 Juni 2017 - 00:36

    Guido:

    Pa de meeste regen valt naast je. Als een Paar natte kleren alles is na al die kilometers " dan hedde het lang nie gek gedaan !".
    Wederom weer een goed verhaal. Geniet van je rust weekend. Voor je het weet verlang je terug naar natte kleren en "halve (versleten) zolen". :)

    Guido

  • 29 Juni 2017 - 09:08

    Thomas Van Hoek:

    Goed verwoord Guido...!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 82570

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: