Voor schut aan de sluis en perzikenbier - Reisverslag uit Auros, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Voor schut aan de sluis en perzikenbier - Reisverslag uit Auros, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Voor schut aan de sluis en perzikenbier

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

21 Mei 2017 | Frankrijk, Auros

Net op tijd, na twee uur lopen kwam ik bij sluis 50 van het Garonne kanaal. Daar had een gedateerde hippie een gekleurde bus bij een horecapand staan waarin ze frites, drankjes en dat soort verkocht.
Bij aankomst was de sluis vol. Er paste één luxe jacht in dat werd dus geschut in de sluis.
Ik zat daar dus voor en genoot van de door mij bestelde cola. Een blikje waarbij de mevrouw vijgen, een cakeje, een zoet koekje en een kan water had gepresenteerd. Naar later bleek alles voor 2 euro.
De buiïgheid van gisteren had plaatsgemaakt voor zomerse warmte. Bij aankomst bleek het groot feest in Auros (662 inwoners) een rommelmarkt, eettenten en een biertent.
Bij het bestellen van een biertje vroeg de man: natuur of perzik. Wat bleek, zo legde de man later uit. Hier in de buurt werd veel pils gedronken met een scheut perziklimonadesiroop.
Ik bestelde natuur. Toen ik voor ik weg ging toch een perzikbier bestelde, bood hij die, nadat ik hem verteld had over mijn tocht, gratis aan.


  • 21 Mei 2017 - 21:30

    Johan:

    Ha die Wil!
    Weer mooi om je verhalen van deze week te lezen.
    Mijn waardering en bewondering wordt met de keer groter.
    Al bijna twee maanden onderweg en nog steeds iedere dag al die prachtige verhalen.
    Enkele jaren geleden zijn we nog eens aan de prachtige stranden van Mimizan Plage geweest.
    Heel mooi!!
    Na enkele dagen zware griep ben ik gelukkig weer op de been!
    Deze week twee dagen school en als klap op de vuurpijl woensdag de Eenbesdag!!
    Dat mis je toch maar!!
    Heel veel succes deze week en blijf genieten.
    Groetjes Johan.



  • 22 Mei 2017 - 10:08

    Thomas Van Hoek:

    Hoi Wil,

    Er zit al aardig schot in en nog steeds goed gemutst aan al je reisverhalen te zien.
    Je gaat steeds meer de zon tegemoet.
    Perzikbier ?. Nooit van gehoord. Wij blijven maar eenvoudig bij een Trappistje (of twee).
    Verder goeie reis en succes met de oversteek van de Pyreneeën.
    Vanaf daar blootsvoets?

    Thomas en Gerrie van Hoek

  • 22 Mei 2017 - 19:58

    Ina:

    Hi Wil!
    Fijn te horen dat het goed met je gaat. Zo leuk om iedere keer verslag van je te lezen. Hou vol, wat een prestatie tot nu toe! Chapeau!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 82344

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: