Ik zag een echte, dus ik heb de zegen - Reisverslag uit Santa Catalina de Somoza, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Ik zag een echte, dus ik heb de zegen - Reisverslag uit Santa Catalina de Somoza, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Ik zag een echte, dus ik heb de zegen

Door: Wil((wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

27 Juni 2017 | Spanje, Santa Catalina de Somoza

Loop ik over een akelig puntig kiezelpad, waarvan ik de steentjes zelfs door mijn nieuwe hakken voel, zie ik in de verte een heuse priester lopen. Gekleed in een wijd gewaad zoals onze pastoor vroeger had en een ronde hoed met platte rand zoals onze pastoor ook had. Hij wandelde met pelgrimsstok en liep rustig, zodat ik in kon halen. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat hij blootsvoets over die puntjes aan het wandelen was. Bij het passeren sprak hij: Buen Camino(dat zegt tot vervelens toe iedereen, ik heb dan zoiets van ja ik had een tante mien) maar hij voegde eraan toe:God bless you.
In de herberg was ik samen met een jeugdig Wit-Russisch stel de enige op de slaapzaal met tien bedden. Een gezellig gesprek in het Engels hadden we tijdens de gezamenlijke maaltijd. Kon ik toch laten horen dst ik twee maanden Russische les had in militaire dienst.

  • 28 Juni 2017 - 16:11

    Willem Berkers:

    Hoi Wil,
    Ik was echt zeer verbaasd toen ik plots jouw stem uit de telefoon ontwaarde! Ik moet nog nagaan of ik je ook normaal kan mailen. Maar; heb je je niet vergist met de uitspraak ""Buen Camino""? Zei hij misschien niet ""Ik ben een Don Camillo"", zou zo maar kunnen want van al dat geslenter zal je bevattingsvermogen ook wel verzwakken. Je moet toch opletten met al je vrije geluiden want je moet toch beseffen dat Don Camillo nogal ruzie schopte met die rooie burgemeester. Die spraken Russisch en Poetin zal nu wel jouw gangen laten nagaan omdat je nu een opvallend figuur bent geworden, die ook nog zijn taal machtig is! Ik hoop niet dat de TV-kijkers straks naar Spoorloos gaan zoeken waar die Hollandse oud onderwijzer ergens uithangt. Laten we maar op zijn Zesgehuchtens voor je gaan bidden, Handel is net voorbij maar iedere dinsdagavond om 19.00 uur is er een dienst bij de zusters, in gedachte zal ik er dan voor jou zijn! Je had al beloofd dat je nogal een bult kaarsjes zou aansteken, wij doen dit voor jou, uit respect voor je Record.
    Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santa Catalina de Somoza

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 82518

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: