Zal ik een bakske koffie voor u maken? - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Zal ik een bakske koffie voor u maken? - Reisverslag uit Givet, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Zal ik een bakske koffie voor u maken?

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

27 Maart 2017 | Frankrijk, Givet

Vier uur waren we onderweg, ik en twee maatjes, langs de Maas, nevel en opkomende zon bij vertrek om 7 uur.
In het dorp Waulsort op zoek naar een plaats voor koffie. Gevraagd aan de bejaarde mevrouw op haar terras langs de hoofdweg aan de Maas.
Ze verwees naar een moeilijke plek op geruime afstand van de. Route. "Maar zal ik een kop koffie voor u maken." Ze was geboren Vlaamse maar al lang In Wallonië
Ook voor mijn wandelmaatje maakte ze koffie, schonk jus d' orange op het terras en had als toetje een cote d' or bonbon. Wij aten onze zoete broodjes die we kochten in de supermarkt.
Zo hebben we aan de oever van de Maas op een terras geweldig genoten in een zomers zonnetje . Wat een gastvrijheid van mevrouw Hoste.
Want het was een lange tocht waarschijnlijk 34 km tot aan Givet. Hier liggen we met drieën voor 5 euro per persoon in een huisje in de pastorietuin.
Goed bewaakt want de poort ging onverbiddelijk om 9 uur op slot.
Was ook even Tunesisch . We aten bij in een restaurant met een uitbater uit dat land.

  • 27 Maart 2017 - 22:31

    Anita V Seeters- Maasakkers:

    Zo kan baske extra lekker smaken!!
    Veel wandel plezier

  • 27 Maart 2017 - 23:12

    Saskia Johnson:

    Hoi Wil, wat ben je al ver!! Superleuk die korte stukjes. Ik sprak vandaag je vrouw en die staat gewoon 's nachts de vissen schoon te maken!? Haha, vanaf nu zien we je alle dagen voorbij komen. Geniet van je tocht!
    Groetjes Rich, Saskia en Zoë Johnson

  • 28 Maart 2017 - 17:37

    Marja:

    Ik begin een beetje jaloers te worden op die mooie wandelingen en ontmoetingen.
    Santé.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 82508

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: