Feestje St. Pedro , ik dus pech - Reisverslag uit Monasterio de Rodilla, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Feestje St. Pedro , ik dus pech - Reisverslag uit Monasterio de Rodilla, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Feestje St. Pedro , ik dus pech

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

16 Juni 2017 | Spanje, Monasterio de Rodilla

Had ik een heel plan vor mijn rustdag. Kapper, warme kleren naar huis sturen, ik heb nog extra warm in de rugzak omdat ik in maart vertrok, maar op z'n Spaans nada. Alle winkels en instellingen gesloten, behalve de horeca. Het is vandaag het feest van St. Pedro. Ik zag wel hele stromen met middelbare scholieren lopen met drank en eten om , in uniform van school, buiten in het park te gaan picknicken.Blijkbaar ook traditie.
Vanwege St. Pedro was waarschijnlijk ook gisteravond de grote drukte in het uitgaansgebied van Burgos.
Had ik vandaag dus alle tijd om nog eens uitgebreid de stad te bekijken.
De mooiste stad die ik op mijn route ben tegenkomen.
Alles klopt. Prachtige kathedral en oude straten. Brede boulevards voor het autoverkeer. Geregeld met veel eenrichtingsverkeer. Perfecte busregeling. Een stille binnenstad en brede wandel-en fietsboulevards en parken, waarboven gesnoeide platanen een koel afdak vormen, aan de weg naast de rivier, die de stad doorkruist. Morgen ga ik de zogenaamde Meseta bewandelen. Dat is een uitgestrekte hoogvlakte met ondermeer graanvelden tot aan de stad Leon, waarop het ontzettend heet kan worden. Voor schaduw moet je zelf zorgen. Er zijn amper bomen langs de weg. Daarom heb ik straks maar een hoedje gekocht.

  • 16 Juni 2017 - 21:43

    Wendy Hollanders:

    Hallo Wil,

    Tjonge wat doe jij dat goed zeg!! En zelfs op een rustdag nog allemaal plannen om te doen. Geen tijd om even lekker met de beentjes omhoog, of toch wel?
    Hier in Nederland is het heerlijk weer. Lekker met de fiets naar school.

    Gisteren is je kleindochter voorbij gewandeld met de Avond4Daagse.

    Zet hem op!!!

    Wendy


  • 17 Juni 2017 - 10:15

    Marja:

    Hoedje op.... Petje af!
    Die barbier komt nog wel en anders brengt Wieneke een schaar mee....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Monasterio de Rodilla

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 82325

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: