Een, twee, drie van hoedje van - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Een, twee, drie van hoedje van - Reisverslag uit Hontanas, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Een, twee, drie van hoedje van

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com

Blijf op de hoogte en volg Wil

17 Juni 2017 | Spanje, Hontanas

Heb ik vandaag nadat ik er gisteren één kocht, drie hoedjes. Ik kwam met de hotelier zoals dat heet van de herberg aan de praat. Ik schonk hem een biertje. Hij kende de wereld was overal. In Rotterdam en Amsterdam en Rotterdam werkte in heel Europa als barbediende. Voordat ik vertrok haalde hij een nieuw hoedje met reclamelogo tevoorschijn dat hij als cadeau aanbood.
Bij de afsluiting van de avondmaaltijd die de herberg voor 7 euro aanbood, fles wijn 2 euro, gaf de man de twee andere eetpartners ook weer een geschenkpakket met hoedje.
Toen ik wegging zei hij stilletjes morgenvroeg leg ik er nog een hoedje hier onder de bar. Dat kun je pakken is voor jouw vrouw.
Tot zover hoedje van.......
Vanmorgen zag ik het geheim van al die in uniform wandelende middelbare scholieren met drank cola en eten door de stad wandelen. Waarover ik gisteren sprak.
Blijkt op St. Pedro zoals dat feest heet er een geweldig evenement te zijn in het park van Burgos voor vele middelbare scholen. Op bomen hingen nog de papiertjes waarop stond welke school waar hoorde.
Ik hoorde de gevolgen van het feest tot vanmorgen 4 uur door de straat wandelen. Het was de hoofdwandelstraat.
Mijn wandeling vanmorgen de stad uit was meer dan verbazend. Over de vele honderden vierkante meters van het park aan de rand van de stad, was geen vierkante meter, waarop geen lege flessen, cans waarin wijn zat, zakken van chips te zien waren. Vanmorgen was het één groen witte vlakte. Bij navraag bleek dit het enige evenement waarop dat getolereerd wordt.
Bij de uitgang van het park stonden vanmorgen al vier busjes met gemeentearbeiders klaar om te gaan ruimen.
Daarna begonnen dus ,mijn eerste 30 kilometer van de Meseta. Een hoogvlakte met glooiende graanvelden, net een zee toen het vanmorgen wat waaide, die zich uitstrekt tot het 100 kilometer verderop gelegen Leon. Temperatuur zeker 30 gr. Geen bomen langs de weg. Was wel even doorbijten. Morgen dan maar maar minder :21

  • 18 Juni 2017 - 00:28

    Henk Dielis:

    Hallo Wil
    Keigave berichtgeving van jouw tocht. Het toont de "ouwe" journalist in jou! Heel veul sterkte en wees ervan overtuigd, dè gij dur veul vollek gevollegd wordt en dè die jou ok het allerbeste toewensen!!! Houd oe taai en laat zien dè ge van Braokeze bent: nie bang hè!! Houd' oe!!

  • 18 Juni 2017 - 09:10

    Thomas Van Hoek:

    Hoi Will,

    Het gaat goed zo te horen. Indrukwekkende verslaggeving.....!
    Nog een kleine 500 km van Burgos naar SDC. Een peulenschilletje voor jou,
    na die 2000 km die je al achter de rug hebt.
    Het wordt wel peentjeszweten.
    Veel plezier de komende weken und 'Hals und Beinbruch'

    Thomas en Gerrie van Hoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 82520

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: