Spaghetti op zijn Spaans - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Spaghetti op zijn Spaans - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Spaghetti op zijn Spaans

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

06 Juni 2017 | Spanje, Puente la Reina

Heb ik net de spullen voor een broodje met die lekkere Spaanse ham uit de supermarkt gehaald om in de herberg een broodje te maken. komt één van de groep van zes Spanjaarden, die naast me in het volgende stapelbed ligt, vragen of ik een bord van hun spaghettimaatijd wil. De Spanjaarden ben ik in de afgelopen vier dagen steeds tegengekomen. Ik Had ze met vele zorg de maaltijd tussen de middag zien bereiden in het keukentje van de herberg en het was op een aandringende manier dat ze vroegen om ook een bord te nemen. Kon niet weigeren, maar het was gewoon lekker eten. Jammer want van die zes kon er slechts eentje gebrekkig(nog slechter dan ik)Engels. Je kan dan niet doorpraten. Het avondeten deed ik voor 10 euro per man samen met een Zweed die ik gisteren in de herberg in Pamplona ontmoette.
Hier het stadje is historisch. Er zijn die smalle oude straatjes met balkonnetjes boven elkaar , geraniums versierd, ziet er echt op bezoek op vakantie uit. Aan het einde van het straatje is nog een historisch brugje en twee oude kerkjes wedijveren over welk nou de mooiste is.
Het was een gave dag, hoewel ik wel een keihoge berg op en af moest, die behoorlijk in mijn kuiten kneep.

  • 07 Juni 2017 - 11:18

    Gerard :

    Hij gaat lekker merk ik en nu in Spanje wandelen en eten drinken iets van de spaanse taal leren Catalaans?dacht ik.
    Heel gaaf de diversieteit van de mensen die je ontmoet.
    Veel wandel plezier en we blijven je volgen.

  • 07 Juni 2017 - 14:31

    Ina:

    Hi Wil,
    Wat ga je goed! En wat ben je al ver! Kanjer! Veel liefs van ons uit Fuerteventura!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Puente la Reina

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 82339

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: