God.....en een Philipinno - Reisverslag uit Estella, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu God.....en een Philipinno - Reisverslag uit Estella, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

God.....en een Philipinno

Door: Wil (wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

07 Juni 2017 | Spanje, Estella

Amerikanen zijn er hier ook veel onderweg. Niet in de pensionado leeftijd van mij, maar echte jongeren 20 en 30ers. De jongen uit Houston die ik gisteren voorbijkwam denkt , dat het allemaal te maken heeft met de geromantisserde film over de tocht naar Santiago in de film "The Way" . Ook bij Japanners, Chinezen, Philipijnen heeft die film blijkbaar uitgedaagd om de grote oversteek over de oceaan te maken. Heel verschillend. Nieuwsgierigheid en avontuur, vooral, maar Nelson uit de Philipijnen die ik gisteren bij het beklimmen van een heuvel voorbijliep, verklaarde toch vooral om geloofs-en spirituele redenen te gaan.
Dat hadden die vijf vrouwen uit Atlanta niet. Ik liep ze gisteren voorbij, maakte een praatje met ze, toen een blonde vrouw zei dat ze een Nederlands
woord kende: god.......en ze sprak het nog goed uit de hele vloek.
Vanmorgen liep ik ze weer voorbij en vroeg of ze nog steeds Nederlands kende.
kende. En inderdaad daar kwam het weer, Een puur Nederlandse vloek, zonder accent.

  • 07 Juni 2017 - 20:47

    Marja:

    Daar hoef je ook geen Nederlands voor te kennen... nonde......
    Sterkte met je medewandelaars, je hebt het niet altijd voor het kiezen.
    Zo te lezen wordt het wel steeds drukker op de route... nonde....

  • 07 Juni 2017 - 22:17

    Johan:

    Ha die Wil!
    Lees nog steeds dat de reis heel voorspoedig gaat. Geweldig.
    Lees net dat Christian ook in noord Spanje zat.
    De reis begint gelukkig op te schieten Wil. Super knap!
    Wat zal jij veel te vertellen hebben als je terug bent. Ben benieuwd.
    Ik heb vanavond met de avond4daagse meegelopen. Ook knap he??
    Veel succes de komende dagen en tot snel.
    Veel warme groetjes,

    Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 82496

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: