Tot de enkels in de modder - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Tot de enkels in de modder - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Tot de enkels in de modder

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

19 Mei 2017 | Frankrijk, Pellegrue

Tot mijn enkels ben ik vanmorgen in de klei gezakt. Op het pad dat naar het stadje leidde waar ik doorheen moest om in de richting van Santiago te gaan.
De buien van gisteren en de boeren met hun tractoren hadden hun sporen getrokken.
In het stadje ging ik na het oversteken van de rivier de Dordogne naar Het departement Gironde met hoofdstad Bordeaux.
Voor de brug heet de wijn Bergerac erover Bordeaux. Ik besloot niet het Santiagopad maar het asfalt te volgen met het uitzicht op weer nieuw buien. Dat schoot beter op maar was nog 24 km.
Tientallen chateaus van Bordeaux en Bergerac ben ik vandaag voorbijgewandeld. Ik slaap
vanavond weer in zeg ik maar in een refugee des pellerins, vluchtelingencentrum van de gemente voor 10 euro.
Gezamenlijk met 3 Fransen kochten we magnetronvoer in in en hebben heerlijk gegeten.