Voorbij de 100 en vermoeide stoel - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Voorbij de 100 en vermoeide stoel - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Voorbij de 100 en vermoeide stoel

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

05 Juli 2017 | Spanje, Portomarín

Ben ik na al dat wandelen 7 kilo lichter geworden, zak ik vanmiddag op het terras van de herberg door een plastic stoel. Compleet in wel tien stukken. Het plastic was gewoon moe en eerlijk gezegd de stoelen beetje te oud en te lang in de zon gestaan
Kwam vandaag voorbij dat toch wel opvallende paaltje met nog 100 naar Santiago. Daarom is het hier vanavond in de vele restaurantjes ook zo druk. Er zijn hele groepen onderweg, niet alleen studenten, maar ook ouderen families met kinderen om op deze laatste 100 kilometer twee stempels per dag te verzamelen in kerk, bar of herberg. Dan krijgen ook zij de oorkonde inSantiago dat ze gewandeld hebben
Ondertussen moet ik een plan maken van slow down, want Wine is volgende week woensadag in Santiago om me op te halen. Dat gaat lukken als er niet meer ongelukken gebeuren met vermoeide stoelen of zo.

  • 05 Juli 2017 - 19:58

    Jo Gruijters:

    Wil, een goede avond

    Ik lees dat je vandaag in Portomarin bent gearriveerd, ik had het fijn gevonden dat je af en toe iets verteld over de plaats waar je bent, Portomarin heeft zo zijn eigen heel opmerkelijk verhaal, evenals enkele dagen geleden O Cebreiro.

    Voor diegenen die onbekend zijn met de plaatsen aan de route, zou dit heel fijn kunnen zijn.

    Verder groetjes,

    Jo Gruijters

  • 05 Juli 2017 - 20:37

    Marja:

    Het lijkt me ondoenlijk van elke plaats de bezienswaardigheid te vertellen. Dan was je wel bij Google of Wikipedia gaan werken.
    Sterkte met de laatste kilometers, Wineke heeft haar boterhammen al gesmeerd..... , we wensen haar een goede reis. Kom samen gezond terug.

  • 05 Juli 2017 - 20:54

    Huub:

    Hé Wil, geweldig gedaan jongen. Volgens mij hebben die plastic stoeltjes heel wat te lijden. Weer een heel leuk verslag. Ik bekijk elke dag het bijbehorende overzichtskaartje, echt grappig te zien wat je bereikt hebt. Geniet nog maar van wat je allemaal ziet en hoort.

  • 05 Juli 2017 - 23:31

    Tonny Maas :

    Hi Wil. Succes met de laatste 100. Over enkele dagen zul je het plein betreden en de kerk binnen lopen in Santiago. Een geweldige beleving denk ik. Ga ervan genieten want het is een prachtig slot van een SUPER prestatie. Groetjes. Tonny

  • 06 Juli 2017 - 00:53

    Johan:

    Peuleschil toch die honderd.Je zou ook nog een ommetje kunnen maken om pas volgende week aan te komen.Je laat Wineke toch niet zomaar staan met die bos gladiolen!
    Je bent creatief genoeg voor een oplossing lijkt me zo.
    Hou het recht en geniet van je intocht.
    Goed gedaan jochie.
    Johan.

  • 06 Juli 2017 - 14:53

    Willem Berkers:

    Hoi topatleet,
    TIP ; Spreek met Wineke snel af hoe, waar en op welk moment jullie elkaar ontmoeten. Om jullie beiden te behoeden van een emotionele explosie stel ik het volgende voor.... dat jijzelf plaats neemt in een bankje van de kerk en dat je geliefde 10 minuten later arriveert. Samen steken jullie wat kaarsjes aan (je hebt er toch genoeg) zodat jullie op die momenten vooral van boven geestelijk bijstand ontvangen en tot rust komen. Na deze innige momenten zal een drankje wel op zijn plaats zijn. Proost alvast.
    Willem

  • 06 Juli 2017 - 15:46

    Jeanne:

    Ha die Wil,

    Wat een prestatie! Zo'n afstand en... nu ben je bijna bij je doel. Je bent echt een doorzetter! Wat is het leuk om steeds jouw stukjes te lezen. Dat zal ik wel missen. Kun je niet gewoon blijven wandelen hihi
    groetjes, Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 82263

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: