Pleisters en verband uit de automaat - Reisverslag uit Fonfría, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Pleisters en verband uit de automaat - Reisverslag uit Fonfría, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Pleisters en verband uit de automaat

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

03 Juli 2017 | Spanje, Fonfría

Na een wandeling van 25 kilometer, met daarbij een klim over een berg van 1350 meter kwam ik in de herberg die ik plande. Een dorp van niks enkel wat boerderijen. Stront op de straten omdat iedere keer de koeien, met bellen naar de wei worden gebracht.
De ramen van de herberg hebben een uitzicht op de bergen, geweldig. Het gebied hier is groen. Wandelpaden door het bos. Temperatuur 32. Vakantie.
Bijzonder was de automaat bij de entree van de herberg. De apotheek uit en groter dorp nabij, had daar die machine neergezet, waarmee je pleisters, muggenspul, bandages en meer van dat spul kunt kopen.
Helaas voor die twee Duitse vrouwen uit Aaken, er waren geen sigaretten in de automaat maar ook niet te koop in het hele dorp.

• 03 Juli 2017 - 18:59

Marja:

Nog ff en dan heb je een geweldige prestatie geleverd. De verhalen blijven mooi dus we kijken ook al uit naar een nieuwe wandeling.... maar eerst deze medaille ophalen.
    Nog een paar loodjes, succes.

• 03 Juli 2017 - 19:50

Jo Gruijters (commissielid Regio Zuidoost-Brabant):

Wil,

Een vraag, waarom doe je vandaag geen melding van het mooie/bijzondere plaatsje O Cebreiro, met zijn typische Paloza's (huisjes)

Toch één van de meest bijzondere locaties op de Camino Frances.

Verder wens ik je veel genoegen in je laatste week op de Camino, dit na een lange weg van onderweg zijn, dagen van eenzaamheid, drukte, warmte, regen, ontmoetingen met bijzondere en misschien niet bijzondere, oftewel alledaagse mensen etc. etc., tenslotte volgende week weer een goede reis naar je vertrouwde thuislocatie.

• 04 Juli 2017 - 09:13

Thomas :

Hoi Wil,

De Kennedy-Mars in Someren is weer afgerond..
    Niks vergeleken met jouw 'Tochtje'.
    Maar het blijft een martelgang voor velen. Deze keer zonder mij. Knieën kapot etc, etc, etc....
    80 km in max. 40 uur blijft een uitdaging en een must. (Citaat Robbert K).
    Hebben jou voettocht met Rob en Ellen van Helmond nog geëvalueerd op een leuke BBQ.

Voor jou zit het er bijna op. Geweldige prestatie......!

Veel succes de laatste kilometers en ik hoop dat je de laatste inspiratie in SDLC
    vol zal beleven.

Thomas en Gerrie van Hoek

• 04 Juli 2017 - 13:31

Thomas Van Hoek:

Correctie:

De Kennedymars is 80 kilometer in 20 uur in plaats van 40 uur.
    Maar het blijft de moeite waard.

Thomas