Sleutelwoord uien - Reisverslag uit León, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Sleutelwoord uien - Reisverslag uit León, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Sleutelwoord uien

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

24 Juni 2017 | Spanje, León

Wil ik in de kroeg een biertje halen om op het terras te zitten, vraagt de bazin welke tapas ik bij mijn bier wil. Hulpvaardge Spanjaarden vertalen het woord van de door mij gekozen tapas en zeggen oignons. O zeg ik uien in Ollanda.
Dan komt Spanjaard van mijn leeftijd naar voren en zegt in het Nederlands:Kom jij uit Nederland. Het was Pablo. Hij werkte 17 jaar bij Hoogovens en woonde in Beverwijk. Al 35 jaar is hij weer terug in Spanje. Pablo vond het helemaal geweldig om weer Nederlands te spreken.
Het was helemaal een wonderlijke dag. Vanuit de herberg was ik op een grstis fiets naar het op teee kilometer gelegen centrum van Leon. Daar stalde ik de fiets, een luxe atb en bekeek de schitterende kathedraal. Bij terugkomst had ik een compleet slappe achterband. Ik belde met de herberg. De man zei naar het plein van de kathedraal te komen.
En inderdaad binnen 15 minuten was hij er met een andere fiets. In Leon was het een geweldige drukte in het autovrije centrum. Veel gezelligheid. Het was feestweekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 82244

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: