Een volle vuilniszak natte kranten - Reisverslag uit Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Een volle vuilniszak natte kranten - Reisverslag uit Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Een volle vuilniszak natte kranten

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

30 Mei 2017 | Frankrijk, Sauveterre-de-Béarn

Een volle vuilniszak met natte kranten was de oogst, gisteren, waar we met 5 Nederlanders overnachtten. Met de proppen kranten erin probeerden we onze schoenen te drogen. Iedere paar uur vervingen we de doorweekte kranten. De Tabac van het dorp gaf me, gevraagd om kranten een hele gebonden stapel weekendbijlage mee van de oude kranten die hij had. "En als het niet genoeg is kom maar terug." Zo konden we voorruit met verwisselen.
In deze dorpen aan de voet van de Pyreneeën hingen vanmorgen de nevels over de heuvels, die hier beginnen uit te groeien tot bergen. Na enig gemiezer, volgde de volle laag en kwamen we in flinke hoosbuien terecht. Ik had er geen last van. Ik volgde halverwege de route het asfalt om in de plaats van bestemming te komen. Overigens die rustplaats was wel opvallend. Het eerste stukje van het kerkje in het dorp waar we waren, was helemaal ingericht voor de pelgrims.
De maatjes die wel over het smalle paadje omhoog en omlaag liepen kwamen terecht op weggetjes die veranderden in kleine beekjes. Gelukkig is die regen te verdragen hier. De temperatuur blijft lekker.
We zijn terecht bij een Engelse mevrouw die haar halve huis heeft ingericht voor overnachtende pelgrims.
Dat doet ze heel vriendelijk en aardig. Leuk.

• 31 Mei 2017 - 20:23

Thomas Van Hoek:

Hallo Wil,

Het gaat goed met je pelgrimstocht merk ik. Geweldige prestatie.......!. Ik ben jaloers.
    Morgen vliegen we naar Nice en een stoeltje aan de rechterkant geboekt, misschien zien we elkaar morgen nog. Wij zwaaien in ieder geval.

Sterkte voor de komende Pyrenees crossing.

Veel succes und Halz und Beinbruch, maar niet letterlijk......

Thomas en Gerrie van Hoek.