Franse lelies - Reisverslag uit Roquefort, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Franse lelies - Reisverslag uit Roquefort, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Franse lelies

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

25 Mei 2017 | Frankrijk, Roquefort

Bij de scouting hoorde een symbool. Dat was de Franse lelie. Vanmorgen zat er ineens een vierde gast aan tafel in de herberg waar we waren. Het was Jeroen uit het Noordhollandse 't Zand. Hij was gisteren ingevlogen naar Bordeaux en logeerde nu opnieuw zoals hij dat vele keren per jaar doet in de provincie Les Landes. Jeroen komt de lelies inspecteren die van zijn bedrijf daar in de buurt gekweekt worden. Blijkt dat het een van de grotere verdelingsbedrijven is van lelies. Dus wie weet kopen we allemaal wel eens Franse lelies.
Na het gezellige ontbijt waarin Jeroen ons uitgebreid informeerde, ging ik om half acht op pad, om de grote hitte van de dag, het zou gaan om 32 gr. Te ontwijken.
In de ochtend onder de dennenbomen lukte dat goed. Later op open stukken asfalt wel even afzien.

• 26 Mei 2017 - 08:38

Marja:

Wij houden ons rustig bij deze temperaturen......
    Vanmorgen om 6 uur wakker en het kleine balkon gekuist. Het grote balkon daar heb ik een "koelie" voor (Ton)....
    Sterkte met de voortgang onder die koperen ploert.