De ene voet voor de andere.Naar meer en kathedraal - Reisverslag uit Auros, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu De ene voet voor de andere.Naar meer en kathedraal - Reisverslag uit Auros, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

De ene voet voor de andere.Naar meer en kathedraal

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

22 Mei 2017 | Frankrijk, Auros

De zomer is hier echt losgebroken. Lekker heet en windje vanaf de Atlantische Oceaan. Ik schrijf nu vanaf het pleintje van de kathedraal van Bazas Waarschijnlijk heb je er nog nooit van gehoord. Maar dat ding is ook echt mooi. Op het pleintije is het om 18.00!u. al doodstil. In deze regionen valt het midenstandsleven op maandag stil. Hoewel hier in het dorp is ook een mini van het grote Carrefour supermarkt, die altijd open is.
Dat zie je steeds meer in grotere dorpen. De supermarkten nemen de handel over. Je ziet dan allerlei gesloten winkels van bakkers, slagers en kruideniertjes.
De tocht vandaag was er eentje van even doorduwen. Hoogtepunt daarin was een rondwandeling rond een stuwmeer.Maar wat een heerlijkheid om om half tien door een zon overstraald bos te moeten lopen en dat je weet dat iedereen thuis bezig is met z' n dagelijkse werk. Geweldig alleen maar de ene voet voor de andere zetten en verder niets te moeten.

• 23 Mei 2017 - 18:57

Marja:

De zomerse temperaturen delen we samen. Per dag wordt het warmer en na Hemelvaart zelfs tropisch. Ook zonder wandeling is het voor enkele van ons een beetje veel van het goede.
    Terrassen puilen uit, diverse smaken beschikbaar.
    Hou vol, iedere druppel (zweet) is het waard.
    Kwam gisteren een (gepensioneerd) echtpaar tegen die onderweg zijn (te voet) naar Rome. Waren al twee keer naar Santiago geweest. Knap hoor, inderdaad de ene voet voor de andere, maar toch....