Drie keer blij, toetje, na regen drup - Reisverslag uit Ponchapt, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Drie keer blij, toetje, na regen drup - Reisverslag uit Ponchapt, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Drie keer blij, toetje, na regen drup

Door: Wi(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

18 Mei 2017 | Frankrijk, Ponchapt

De eerste keer was ik vanmorgen blij. Het begon te druppen en ik besloot, dat is een hele afweging, want een ingewikkelde beweging om mijn poncho aan te trekken. Dat is eigenlijk niet het goede woord. Je moet die gesloten poncho met ėėn beweging over je rugzak en hoofd zien te krijgen. Het probleem is dat het ding helemaal rond gesloten is. Mijn geluk was dat ik het ding aantrok en dat het daarna binnen 10 minuten begon het te hozen en windstoten maakten het alleen maar moeilijker.
Dat duurde enkele uren totdat ik in een dorp kwam wat wel vermeld Werd in de gids, maar niet met die naam op het kaartje daarvan voorkwam.
Tweede gelukkige moment. In mijn brokezak heb ik een gps. Die wijst me in geval van verdwalen de weg. Dat moest ik wel in het bushokje uitzoeken, omdat er in het dorp geen enkel etablissement open was om even rustig te zitten. Derde gelukkige moment was dat ik aankwam bij het wijnhuis, waar ook het logeeradres bleek te zijn. Geweldig.
Toetje van deze feestelijke regendag was dat de wijboer eigenaar van chateau Calabre, Bergeracwijn, tijdens de maaltijd aan kwam aanzetten met een flesje dessertwijn van het huis. Bij het eten waren we al voorzien van de rode wijn van het huis. De patron verhaalde bij de rest van de maaltijd uitgebreid over zijn sores met de wijnbouw.
Uit de regen kom je zo toch weer aan de drup.

  • 19 Mei 2017 - 11:42

    Willem Berkers:

    Hoi Wil,
    Zo kom je, met je poncho, van de regen in de drup. Het is wel verbazend dat je elke dag geniet van een warme maaltijd en de nodige drankjes. Misschien is dat wel de basis van jouw topprestaties. Zou Dumoulin, op zijn fietsje, ook alleen maar denken aan en vette hap en aan andere drankjes dan al die liters water?
    Succes met de reis en alvast smakelijk en proost voor de avond. Hier druppelt het vanmorgen alsmaar terwijl we gisteren en zeker eergisteren tropische dagen hadden.
    Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 82295

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: