Biertje voor "courage" - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Biertje voor "courage" - Reisverslag uit Saint-Astier, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Biertje voor "courage"

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

16 Mei 2017 | Frankrijk, Saint-Astier

Uitgepuft na verkeerd gelopen route zat ik na 25 km in het snikhete St. Autier op het terras om daar de nodigste dorst te lessen. Na enige tijd kwamen de vaste bezoekrs, die zich inmiddels binnen al met borrels beziggehouden ook op de drempel van de drempel van de deuropnening staan om mij te ondervragen over mijn tocht.
Met hier en daar een slinkse opmerking verdwenen
ze weer naar de bar.
Even later kwam er een metbeen "demie" biertje brengen en hij voegde daarbij : pour ton courtage, (vertaald moedigheid)
Toch. Gaaf na zo'n dag van uitputten.
In een geweldige Gîte heb daarna gegeten en gesproken met een koppel dat zich bezighield om hier in het zuiden jongeren voor het Franse leger te interresseren. Ook een leuk vak.

• 17 Mei 2017 - 09:50

Seth De Hoon:

Beste wil,
    Je bent nu zowat twee maanden onderweg en je doet het geweldig. Leuk om je te volgen.
    Houdt goede moed en geniet ervan
    Groet
    Seth - vessemgroep