Van ridders, geen internet en regen - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Van ridders, geen internet en regen - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Van ridders, geen internet en regen

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

06 Mei 2017 | Frankrijk, La Souterraine

Dat er een kroeg is zoals de Gammele geit. Dat daar dan om 9 's morgens een bar vol mannen zit met koffie, heel weinig en vooral glaasjes wijn drinken, kun je in het Geldropse niet voorstellen. Hier is dat zo. Opvallend zijn de Kir drinkers. Een flinke scheut limonadesiroop cassis met wat witte wijn. De overigen drinken alleen witte. Ook koffie.
Nog opvallender is dat er hier dorpen zijn waarbij je met de telefoon amper vooruit kunt. Om nog maar niet te spreken van internet. In zo'n gehucht was ik dus gisteren.
Vandaar geen verhaal.
Toen we uit de tabac van La Souterraine, het logeerstadje van vandaag, buiten kwamen, stonden al vele dorpelingen langs de straat.
Bleek er kwam een historische optocht langs. Dorpelingen verkleed als ridders, pelgrims, nonnen en priesters kwamen omhoog naar de basiliek gelopen onder een Middeleeuwse poort door. Geweldig voor de plaatjes.
Daarbij was er af en toe een zonnetje. Een genoegen, na een paar uur wandelen in de regen.

• 07 Mei 2017 - 16:55

Tomas Van Hoek:

Hallo Wil,

Wij zaten gisteren wel bij de Gammele Geit. De eerste mooie lentedag dit jaar (20 Graden).
    Ook voor ons goldt (?), dat we de eerste keer geen internet gebruikten. Geen gemis overigens.
    Er werd veel gediscussieerd over je voettocht, maar iedereen wenst je het beste voor de komende weken.

Proost!

Goeie reis en bedankt voor je reisinfo,

Thomas en Gerrie van Hoek.