De bakker is uitgebrand - Reisverslag uit Champlemy, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu De bakker is uitgebrand - Reisverslag uit Champlemy, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

De bakker is uitgebrand

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

22 April 2017 | Frankrijk, Champlemy

Op de kassa van het heel kleine supermarktje in het dorp waar ik ga slapen, ligt de krant van gisteren opengevouwen met het bericht over de bakkerij met woning die gisteren is uitgebrand.
Naast de krant staat een doos met een sleuf om een vrijwillige bijdrage voor de getroffen bakker. De bakker levert het brood aan het supermarktje.
Het dorp is echt een voorbeeld, zoals ik het gisteren ook een zag, leeg. Gisteren telde ik tien voormalige winkelpanden, die dichtgetimmerd of leeg zijn.
Hier in het dorp zie je de voormailge markthal,verworden tot garage van auto's. Enkele oude gebouwen school, etc verpieteren.
Blijft ook hier de vele woningen die gewoon dicht zijn.
Gelukkig was deze chambre d'hotte open. Jos uit Groningen maakte daar met zijn Franse vriendin eengeweldige maaltijd.

• 23 April 2017 - 15:06

Marian :

De vraag is dan, kon je nog een donatie doen voor de getroffen bakker? Wie weet komen er dan weer wat meer mensen naar het dorp... Gelukkig hadden jullie een volle buik!

• 23 April 2017 - 20:44

Willem Berkers:

Hoi Wil,
    Bij die Surinaamse jongen haalde je geen bak(ker)zeil. Ik vind de reactie van Marian heel emotioneel en treffend. Heb je een punt kunnen maken? Maandag zal de bakker wel weer open zijn en hopelijk komt het voor jou maar zeker voor die arme bakker wel weer voor de bakker! Goeie reis verder, groeten,
    Willem
    PS
    PSV heeft Ajax met 1-0 verslagen, Feijenoord wordt kampioen en ondanks de winst is het seizoen van
    PSV net als die arme bakker, ook afgebrand!