Medaille, kerkbezoek en wijn - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Medaille, kerkbezoek en wijn - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Medaille, kerkbezoek en wijn

Door: Wil (wilvandervelden06gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

17 April 2017 | Frankrijk, Vézelay

In het bushokje van het dorpje waar we gaan overnachten, wacht ik tot de "copines" ook aankomen.
Een tachtigjare man, naar later blijkt, Dat hij Jean heet, komt op me toegelopen en vraagt of ik pelgrim ben. Hij was het zelf ook in 2002, vertrokken vanuit Vezelay. In het gesprekje nodigt hij mij uit de kerk uit de 16 e eeuw te bezoeken. Jean heeft de sleutel. Na ons gesprek vraag ik hem hoe ik aan een fles wijn kan komen. In het dorp is geen winkel. Ik geef jou die een zegt Jean. Even later brengt hij de fles en drie bilkjes bier ook oor de medewandelaars waarmee hij kennismaakte.
Jean is heel gelovig. Uit een klein beursje haalt hij drie medailles van Maria en geeft die.
In het koude kerkje hadden we om zes uur een rondleiding, samen met twee andere pelgrims. Jean nodigt ons uit een reisgebed mee uit te spreken. De fransen onder ons in het Frans wij ook in onze eigen taal.
Vandaag was het lange tocht langs de rivier de Cure. Morgen gaat het verder tot Vezelay.

  • 17 April 2017 - 22:23

    JohAn :

    Wat geweldig om te lezen Wil!!
    Al een maand onderweg!! De tijd vliegt.
    Morgen naar Vezelay , een prachtige plaats. Zijn we vorig jaar
    Geweest. Ik neem steeds meer mijn petje voor je af!! Houd vol. Geweldig!
    Voor ons nog een weekje en dan vakantie. En natuurlijk naar ons favoriete land, Ortugal.
    Heel veel sterkte de komende dagen, geniet en tot de volgende keer.
    Groetjes Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 82329

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: