Chabliswijn en Marokkaanse thee - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Chabliswijn en Marokkaanse thee - Reisverslag uit Chablis, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Chabliswijn en Marokkaanse thee

Door: Wil (wil.vandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

16 April 2017 | Frankrijk, Chablis

Na inkopen bij de Intermarchė na 12 kilometer wandelen, besloten we te eten op een bankje bij een soort van Coeveringflats buiten het stadje Chablis. We aten worst, brood, kaas.
Een Marokkaanse jongen van een jaar of dertien stak zijn hoofd uit het raam en vroeg heel vriendelijk waar we mee bezig waren. We vertelden een en ander en vervolgens verscheen de jonge Marokkaanse moeder in het raam en vroeg of we iets nodig hadden. Drinken of zo. We reageerden van nee danku we hebben hier alles.
Bijna hadden we de rest van onze maaltijd weer ingepakt, toen de jongen beneden verscheen met een blad met pot thee, dadels en twee soorten Marokkaanse gerechten. De jongen was nieuwsgierig en informeerde hoe dat met onze reis zat.
Moeder luisterde mee op de tweede verdieping uit het raam.
Haar vriendelijk dankend voor al dat lekkers groette ze terug met de hand op haar hart.

In Chablis maakten we op deze Eerste Paasdag optimale gezelligheid me. De dorpsstraat stond vol met kraampjes met worst, kaas, streekgerechten en regionale handenarbeid. Natuurlijk was daar ook de Chablis, waarvan we de de aankomende generatie op de wijngaarden langs onze wandeltocht konden bewonderen.
Overigens zijn we nu al op de grens van Chabils en Bourgonge.
De moraal van dit verhaal, zeg mij nooit te vlug iets over Marokkanen.

• 16 April 2017 - 20:31

Broer Johan:

Top. Heb je je eigen paas zegen gehad !

• 17 April 2017 - 10:19

Huub:

Pakkend verhaal Wil!

• 17 April 2017 - 10:21

Marja:

De Paashaas kwam voor jou uit Marokko en de zegen uit de fles....

• 17 April 2017 - 14:50

Willem Berkers:

Hoi Wil,
    Het zou wellicht kunnen dat jouw ogen, na al die moeizame tochten, wat hongerig uitstralen. Zeker als je zit te schuilen in de Jan Carstensflat. Heb je eindelijk een Marokaantje getroffen die zijn hart liet spreken voor een nog armere sloeber! Trouwens in jouw reisverslagen komt den drank en het heerlijke eten wel erg vaak aan bod. De komende nachten gaat het hier licht vriezen, hopelijk dat onze bloesem stand zal houden.
    Veel genoegen met de mooie omgevingen die je voorbij trekt.
    Groeten,
    Willem

• 17 April 2017 - 18:48

Jeanne:

Ha die Wil ,
    Leukemia gezellig on the lezen
    Komi op Mijn heel ontspannen over
    Super!
    He ga je goed!

• 17 April 2017 - 19:21

Gerard:

Hoi Wil,
    Leuk om je wandel dagtochten te lezen en nu op naar de volgende 4 weken.
    Veel wandel plezier en we houden je in de gaten.