Logeren tegenover school - Reisverslag uit Chéniers, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Logeren tegenover school - Reisverslag uit Chéniers, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Logeren tegenover school

Door: Wil (wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

11 April 2017 | Frankrijk, Chéniers

Het oude echtpaar waar we vandaag te gast zijn woont tegenover de school van het nietige dorpje waar verder helemaal niets is. De tocht nar de school was een lang mooi pad langs het kanaal dat heet Canal de la haute Seine. dat is een nu niet meer voor commerciële vaart gebruikt water. De provincie wil er iets voor toeristen mee doen.
We moesten even wachten tot de eigenaren thuiskwamen. Meneer van 84, voorheen boer, en zijn vrouw hadden haardhout opgehaald in hun bos.
Het logies is een gîte in het pand naast het huis van meneer en mevrouw.
Zij maakte een voortreffelijke maaltijd met soep, een kipschotel, salade en een perenkoek.
Er was nog een halve liter wijn over van het weekeinde: een St.Emillion grand cru uit 2011.
Wat kan het leven tegenover een schoo, als pensionado, toch heerlijk zijn. (Overigens de kindjes waren thuis. Paasvakantie.)

• 11 April 2017 - 21:26

Huub:

Weer een prachtig verhaal Wil. Hoewel je verslagen steeds weer erg beeldend zijn, vraag ik mij af of jij ook foto's deelt of kan dat niet via deze site?

• 12 April 2017 - 07:33

Marja:

Echt een pelgrimstocht.... het is afzien.....

• 12 April 2017 - 18:36

Ton:

Wil, ik kijk iedere dag uit naar een verslag van de dag. Sluit me aan bij Huub, waar blijven de foto's. Draag je de camera mee in de rugzak? We missen toch wel een plaatje naast een leuk verhaal. Morgen de camera om je nek en af en toe even stoppen voor een herinnering op de plaat. We leven met je mee en volgen je op de voet. Sterkte.
    Groetjes,
    Ton.