Langs de grote weg - Reisverslag uit Boente, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Langs de grote weg - Reisverslag uit Boente, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Langs de grote weg

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

07 Juli 2017 | Spanje, Boente

Ik slaap in een herberg in Boente, die is aan de hoofdstraat, zoals in heel veel Franse en Spaanse dorpjes, raast hier het vrachtverkeer er doorheen. Trekkers met aanhangers hier ook veel met boomstammen. De teller staat hier op 46 naar Santiago.
Het dorp is niet veel meer dan een bocht in de provinciale weg. Naar rechts omhoog. Naar links beneden.
De camino, de weg met pijlen etc. Kom hierlangs. Op het zeker anderhalve meter brede terras voor de herberg, zag ik vele Santiago gangers vorbij komen. Velen die ik had ingehaald door mijn snelle manier van wandelen. Vele groeten van herkenning van afgelopen weken.
Ik sprak daar al eerder over. Het zakje op de rug van de voorbij wandelende wandelaars zegt heel veel. Velen zijn van de 100 kilometer. Zwaargewichten van verder.
Neemt niet weg dat het geweldig is om hier te wandelen. Al drie dagen iedere morgen in de de nevel, maar door geweldig geurende bossen, waarvan steeds meer eucalyptus.
Definitief plan. Woensdag ben ik in Santiago. Wineke is daar dan met de auto.

  • 07 Juli 2017 - 20:30

    Mieke:

    Knap hoor een geweldige prestatie. Succes met de laatste kilometers.

  • 07 Juli 2017 - 20:44

    Marian:

    Super Wil! Ook je laatste loodjes hou ik in de gaten. Stiekem een beetje 'jaloers'. Ha ha nee hoor! Hoop je graag nog eens te zien en te spreken om je verhalen in levende lijve uit je mond te horen. Vast nog mooier dan al je schrijfsels!

  • 07 Juli 2017 - 21:53

    Gerard:

    Beste Wil,
    Ik volg je reis met veel plezier je weet het goed te verwoorden je maakt ook wel wat mee.
    Het is een geweldige prestatie om aan zo'n reis te beginnen en daarbij een een reisverslag te schrijven die je volgers met veel plezier lezen. Ik hoop dat de komende dagen nog heel wat op je pad komt want je reisverslag volgen is elke avond een plezier.

    Nog fijne wandelwagen toegewenst.

    Een dorpsgenoten.

  • 08 Juli 2017 - 10:45

    Ina:

    Hoi kanjer,
    Je bent er bijna, wat een prestatie! En wat een mooi vooruitzicht om Wineke straks weer in de armen te kunnen sluiten!
    Tot gauw weerziens!

  • 08 Juli 2017 - 17:41

    Yvonne Janssen:

    Hoi Wil,
    Heb je de hoeveelheid kaarsjes nog wel onthouden die je aan iedereen beloofd hebt te zullen opsteken. Als dank voor een fles water voor jou en voor mij! Ik ben de tel kwijt geraakt maar steek maar een kaars voor je zelf op want je hebt het erg goed gedaan! De laatste kilometers gaan beginnen, geniet ervan! Gr van Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 82352

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: