Auto's met stuur rechts. Tegenligger. Zesgehuchten - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Auto's met stuur rechts. Tegenligger. Zesgehuchten - Reisverslag uit Thiviers, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Auto's met stuur rechts. Tegenligger. Zesgehuchten

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

13 Mei 2017 | Frankrijk, Thiviers

Mijn oma woonde in de Smulderssraat in Zesgehuchten zo wist de eigenaar van mijn huidige slaapplaats in Thiviers te vertellen. Het gaat dan om famillienamen als Nollen en Verrijt. Hij heeft al tien jaar een woning in het stadje en ontvangt pelgrims, overigens heel aangenaam.
Ik kwam vandaag voor het eerst een tegenligger bij het wandelen tegen. Ik dacht dat hij de weg kwijt was daarom sprak ik hem aan, maar hij vertelde dat hij terug op weg was naar Vezelay. Hij was al in Santiago geweest en nu op de terugweg naar Vezelay.
Opvallende ervaring in dit stadje is dat ik er meerdere auto's met Frans kenteken kon spotten met het stuur rechts. Overigens ook meerdere auto's met Brits kenteken.
Blijkt dat nogal wat Engelsen hun Intrek nemen in de regio van de Dordogne

  • 14 Mei 2017 - 10:15

    Marja:

    Ons kent ons, helemaal geen vreemde.
    Als ze maar rechts rijden, geeft anders zo'n rotzooi....

  • 14 Mei 2017 - 11:26

    Johan:

    Ha die Wil!!
    Hoe gaat het er mee?? Waar ben je
    Inmiddels beland? Heb je er inmiddels
    zo ongeveer de helft opzitten. Ik blijf
    het nog steeds ongelofelijk vinden.
    Hier in heeze is alles rustig. De eerste
    Week op school zit er weer op. De
    komende weken staan een beetje in het
    teken van Cito toetsen!! Groep 8 heeft
    De Cito binnen. Bij 535 !!!! Knap he!!
    Twee leerlingen met 550 !!
    Wil zet hem op de komende week en
    tot schrijfs.
    Groetjes Johan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 82545

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: