Askruisje zonder as - Reisverslag uit Tienen, België van Wil Velden - WaarBenJij.nu Askruisje zonder as - Reisverslag uit Tienen, België van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Askruisje zonder as

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

23 Maart 2017 | België, Tienen

Bijn mijn vertrek uit Scherpenheuvel kreeg ik de zegen en een door de pater met de duim gezet kruis op mijn voorhoofd. Op eenzelfde manier als op aswoensdag waar dat met as gebeurt. Daar werd toen dan bij gezegd "uit as ben je geboren tot as zul je wederkeren".
De pater gebruikt die woorden niet, maar alleraardigste woorden om een goede reis te wensen. De pater was de beheerder van het ontmoetingscentrum De Pelgrim een complex met slaapkamers, maar ook ruimte voor andere groepen.
Van Scherpenheuvel liep ik naar Tienen. De pater gaf me een kaartje voor de kortste route, die leidde door een landschap met vele bloeiende bloesembomen. Ik logeer bij een familie die in een geweldige villa, ruimte heeft voor pelgrims. Dat is van de organisatie pelgrims voor pelgrims. Mensen langs de route die zelf ook naar Santiago liepen stellen kamers beschikbaar.
Morgen verder richting Namen. Wederkeren over enige tijd.

  • 23 Maart 2017 - 21:40

    Ellen:

    Hartstikke leuk om je belevenissen te lezen Wil!
    Ik volg je met belangstelling.
    Ellen

  • 24 Maart 2017 - 07:38

    Marja:

    Wederkeren in goede gezondheid, met of zonder kruisje.

  • 24 Maart 2017 - 10:08

    Jeanne:

    Hé Wil,
    Wat mooi en leuk!
    Scherpenheuvel ben ik ooit geweest op tweede paasdag. Wel een gezellig druk plaatsje. Heel veel winkeltjes. Hoe gaat het met de schoenen?
    Het wordt mooi weer dus dat is fijn. Loop ze!
    groetjes, Jeanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 82545

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: