De toeristenstroom - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu De toeristenstroom - Reisverslag uit Pedrouzo, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

De toeristenstroom

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

09 Juli 2017 | Spanje, Pedrouzo

Vandaag slechts 10 kilometer gewandeld, zodat ik niet te snel in Santiago ben. Wine is daar pas dinsdagavond. Dus had ik een relaxdagje in dit dorp O Pedrouzo op 20 km afstand van Santiago. Urenlang kun je daar op het terras doorbrengen met het beschouwen van de toeristen. Die met het minimale rugzakje en net kleedje. De zwaar beladen types die zeker in de loop van de middag de laatste kilometers proberen vol te maken en er geplaagd door de afstand ook vermoeid uitzien. Verder zijn er velen die zich Santiago hebben opgelegd om wat voor reden dan ook en niet echt sportief zijn aangelegd. Ze ploeteren kilometer na kilometer. Ook dit dorp heeft iets Valkenburgs. De terrassen van cafés en eethuizen zitten vol met groepen pelgrims en families op weg naar Santiago. Net voor dit dorp zijn blijkbaar twee verschillende routes richting basiliek bij elkaar gekomen.
Morgen weer dlowdown, afkicken.

• 09 Juli 2017 - 21:53

Henk:

Hallo Wil
    Grandioos, een prestatie van (wereld)formaat. We hebben op onze manier er ook van genoten: van jouw verslaglegging van jouw pelgrimage. Geniet van deze laatste kilometers, hou je taai en, als altijd, houd'oe
    Henk

• 10 Juli 2017 - 11:41

Huub:

Wil, weer een grappig verslag, waarvoor dank. Ondertussen is duidelijk dat je aanvankelijke inschatting dat je er 110 dagen over zou doen, niet zo verkeerd is geweest. Geniet van de afkoelfase, er is altijd wel weer wat moois te observeren.