Soort avondvierdaagse Spaanse scholieren/studenten - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Soort avondvierdaagse Spaanse scholieren/studenten - Reisverslag uit Sarria, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Soort avondvierdaagse Spaanse scholieren/studenten

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

04 Juli 2017 | Spanje, Sarria

Ik loop ze nu steeds meer voorbij. Hele groepen van studenten/leerlingen die ook de laatste dikke honderd kilometer naar Santiago wandelen. Dat schijnt goed te zijn voor hun cv. Ze worden begeleid door wat leraren, leiders en alles is vor ze georganisered. Zo zaten ze vanmorgen buiten de herberg op het terras, geen probleem want het was om half zeven al lekker buiten. Op dat terras kregen ze het ontbijt vezorgd vanuit een busje dat met de groep meerijdt.
Onderweg herken je de jeugd, zoals ze niet minder gedragen bij ons. Natuurlijk veel bravour, er zijn meisjes en jongens. Daarom zijn de groepen vanuit
de verte te horen. Ze hebben bij het wandelen geen leiders in directe nabijheid. Zo lijkt het op de sfeer van avondvierdaagse. In de herberg echter is er volstrekte discipline. De leider, leraar deelt opdrachten uit naar een soort van leiders van groepjes, zoals bij scouting.
Ondertussen had ik een heel gemakkelijke dag. Van de 27 kilometer die ik wandelde waren er zeker 20 dat ik naar beneden aan het lopen, afdalen was . De Spaanse zomer was weer volop aanwezig met 32-34 graden en daarom was het goed dat ik om 12.30 u binnen was. Het was overigens weer een geweldige wandeling door dit Galicia zoals de regio heet. Paden door een schaduwrijk bos geweldige vergezichten naar de omringende bergen.
Voor de stad Sarria waar ik nu ben stond er op de betonnen blok, Die nu iedere hectare aangeeft dat er nu nog 115 kilometer naar Santiago te wandelen zijn. Ook te vermelden is dat ik een Tjechische kamergenote heb. Had ik nog niet eerder.

  • 04 Juli 2017 - 23:00

    Miriam :

    Je bent er bijna Wil! Veel plezier met de laatste loodjes.

  • 05 Juli 2017 - 14:20

    Willem Berkers:

    Hoi Wil,
    Met de 115 km te gaan zal je met het weekend dus op de plaats van bestemming zijn. Grote klasse en vergeet niet alle kaarsjes in te kopen om die op te steken zoals dat voor een echte Zesgehuchtenaar maar heel gewoon is. Mochten er wat stompjes overblijven, de zusters op Diepevaart willen wel voor de opvang zorgen. Hebben ook net een nieuw poesje, ook een soort opvang van Maria van altijd durende bijstand.
    Je fan,
    Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 82285

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: