O breng mij terug naar die oud transvaal - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu O breng mij terug naar die oud transvaal - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

O breng mij terug naar die oud transvaal

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

30 Juni 2017 | Spanje, Molinaseca

Na de titel van dit verhaal gaat de tekst verder: met daar waar mijn Sarie woont. Ik heb dat lied gisteravond hier gezongen met een echtpaar Jack en Anny in het restaurant waar ik ging eten. Het zijn Zuid-Afrikaanders in het deel van de staat waar door ontwikkelingen in de Nederlandse geschienis, Nederlands wordt gesproken. Dus sprak ik met hen in Nederlands met weliswaar enigszins andere tongval.Ik leerde het liedje op de basisschool. Het echtpaar maakt een wandeltochtje om daarna na Portugal te reizen. Omdat dat een centraal punt is voor hun kinderen om voor de zomer te verzamelen.
Ben ik vanmiddag hier aangeland in dit dorp en voel je in de hoofstraat hiervan op de route van de camino de stroom toeristen richting Santiago aanzwellen. Wandelen hier is gaaf. Bossen en schaduw.

• 02 Juli 2017 - 14:18

Piet En Jackie Krynauw:

Wil, dit was lekker om mekaar op Molinaseca raak te loop.
    Afrikaans sprekendes van die suidpunt van Afrika sukkel met die Europese tale en op die Camino is Hola en Buen Camino ons beste Spaans.
    Met ons stamtaal kom ons veel verder.

Dis wonderlik dat ons, ten spyte van die verloop van eeue sedert 1652, mekaar kan verstaan.
    Die kultuurbande bring mee dat ons dit geniet het om n paar liedjies saam te sing. "Heb je wel gehoord van die Zilveren vloot ... Ik heb mijn wagen vol geladen... " en ons was beindruk dat jy Sarie Marais ken.
    Dis jammer dat ons skole vandag ongelukkig nie meer veel aandag gee aan die herkoms van ons taal nie.

Ons het die Camino op Villafranca afgesluit om ons kinders van VSA, Australie en SA vir n 2 weke familievakansie in Portugal en Spanje te ontmoet.

Die Camino stap het my aan n Afrikaanse liedjie "Kinders van die wind" laat dink:
    "Ek ken ‘n ou, ou liedjie
    Van lewenswel en wee
    Van lank-vergane skepe in
    die kelders van die see
    Die woorde is vergete
    En tog, die deuntjie draal
    Soos vaag-bekende grepies in
    ‘n Baie ou verhaal
    Refrein:
    Van swerwers sonder rigting
    Van soekers wat nooit vind
    En eindelik was almal maar
    Net kinders van die wind
    Gesigte, drome, name
    Is deur die wind verwaai
    En waarheen daardie woorde is
    Sou net ‘n kind kon raai
    Refrein:
    Swerwers sonder rigting
    Soekers wat nooit vind
    En eindelik was almal maar
    Net kinders van die wind
    Komponis: Koos du Plessis

Kom kuier gerus by ons in Kaapstad om die nalatenskap van Jan van Riebeeck en die VOC te beskou.

Ons besigheid-Trails and Travel-reel wandel en fietsvakansies in Suid Afrika en gee graag advies aan besoekers. Sien www.trailsandtravel.co.za