Graan ruikt als brood, brood als graan - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Graan ruikt als brood, brood als graan - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Graan ruikt als brood, brood als graan

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

21 Juni 2017 | Spanje, Sahagún

Alweer minstens 20 km tussen het graan. Kom je bij een bar voor een stokbroodje serranoham ruik je hetzelfde als tussen de velden. Het brood geurt zoals het graan op de velden staat. Heeft meet smaak dan het Franse stokbrood.
Voorts zijn deze wandeldagen een kwestie van doorduwen in de hitte, vandaag 34, maar de aanblik en ervaring van het uitgestrekte landschap met graan en kleine groene heuvels daar tussenin is overweldigend.
De buitelanders verheugen zich vandaag ze zijn voorbij de helft van de route van Jean Pied de Port waar ze startten tot aan Santiago. Aan het begin van de dag zag ik het bord van 370 km en 800. M naar Santiago.

• 22 Juni 2017 - 09:07

Huub:

Hé deurdouwer, zo te lezen geniet je nog steeds van je wandelingetje. Nog 370 km is zo'n beetje van Groningen naar Vlissingen, 3,5 uurtjes sturen, maar zonder werkelijk wat anders te zien dan andere auto's en asfalt. Al wandelend zie je natuurlijk alle detail: letterlijk in geuren en kleuren. Wat dat betreft benijdenswaardig en voor wat wat je al bereikt hebt alle lof. Houd vol, naar mate het doel meer in zich komt wordt de omgeving vast steeds mooier.