Indianentent of bed? - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Indianentent of bed? - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Indianentent of bed?

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

19 Juni 2017 | Spanje, Frómista

Na een kilometerslang kiezelpad langs de lokale verbindingsweg kom ik in de smorende hitte op de uitgebreide vlakte bij het gehucht waar ik een bed reserveerde. Het zag er allemaal wat beduimeld uit. Een terras vol tafeltjes en stoelen. Tot nu toe bijna niet gebruikt vandaag. Ben tot nu 5 uur ook nog de enige pelgrim die hier blijft.
Ik had zelfs de keus een tipi, een andere hut buiten of gewoon op de slaapzaal. Toch maar de zaal voor 6 euro. In de tipi logeren wat hippy achtige figuren. Nader bekijken van pand en tuin, levert verwondering na verwondering. Regelmatig komen twee ezels over het terrein gelopen en eten zo eens wat mee. Ook een stel ganzen en eenden maken hun dagelijkse gang naar de waterfonteintjes op het terrein.
Geen enkel tafeltje is vrij van de vele mussen die hun sporen achterlaten. Allemaal avontuur.
Morgen weer vroeg weg. Het wordt weer heet en het laatste deel van de tocht is een weg van 16 kilometer tussen de graanvelden.

• 20 Juni 2017 - 13:32

Willem Berkers:

Hoi Wil,
    Ezels buiten in de natuur is toch niet zo vreemd, met een beetje fantasie zie je hier op Beekweide wel wat ezels rondlopen en ze balken momenteel alleen maar over de hitte. Hopelijk verloopt vandaag jouw mars van 16 km geestverruimend. vanavond toch wel een drankje?
    Groeten,
    Willem