Treintje lopen - Reisverslag uit Villambístia, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Treintje lopen - Reisverslag uit Villambístia, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Treintje lopen

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

13 Juni 2017 | Spanje, Villambístia

Loop je s morgens om 6.30 aan. Is de trein al onderweg. Voor je uit zie je bergop of bergaf vandaag in een beetje mist wandelaars. Daar ik me een hoog tempo van wandelen heb aangeleerd, haal ik er nogal wat in. Leuk is dat. Op die manier kom je soms enkele keren per dag dezelfde mensen tegen. Afhankelijk van je rusttijden. De laatste dagen is dat bijvoorbeeld een groepje van Canadese vrouwen, een groepje met Italiaanse vrouwen, groepjes Spanjaarden, Fransen en verschillende wandelaars, van Brazilië, Duitsland, en Oirschot.
Het is echt een verschil met Frans wandelen.
Hier zie je wanneer er meer twee huizen staan wel een bar, waar van alles te drinken maar vooral te eten is ook om 7 uur s morgens. Broodje serrano ham, broodje tortilla.
In Frankrijk moest je opletten op tijd ergens eten, drinken aan te schaffen. Omdat er verderop kilometers niets
De laatste dagen zag ik al verschillende keren ooivaarsneten. Op een hoogspanningsnesten, oude fabrieksschoorsteen en kerkgevel. Dat blijkt hier niet zo bijzonder wist me een Nederlandse geroutineerde Santiagowandelaar te vertellen. Vanaf hier zie je dat regelmatig die ooievaars.
De slaapplaats van vandaag is verbazend: een chique uitziend hotel op de heuvel, blijkt naast hotelkamers ook een geweldige ruimte te hebben met zalen waarop je voor 10 euro kunt slapen, geweldig.
Over 40 kilometer, 2 dagen, ben ik in De grote stad Burgos.

  • 13 Juni 2017 - 21:12

    Johan:

    Omdat ik eenverkeerd mailadres noteerde nog maar een reactie.Jekijkt scherp om je heen.Eten nummero uno,drinken 2 en bambino ook hoog op de lijst.Leven en laten leven.Ooievaars door een groot deel van het land.Houd dat tempo erin wat moetlukkenmetdat lange lijf.
    Geniet ze Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 82254

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: