Pieter Breugel de oude en varkensoren - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Pieter Breugel de oude en varkensoren - Reisverslag uit Viana de Duero, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Pieter Breugel de oude en varkensoren

Door: Wilvandervelden06@gmail.com

Blijf op de hoogte en volg Wil

09 Juni 2017 | Spanje, Viana de Duero

Ik moest wachten tot de deur van de auberge, die ik had gereserveerd openging om twaalf uur. Ik was er om even na elf. Gelukkig was er vlakbij een bar waar ik alvast een stuk tortilla kon eten.
Na het installeren zoals dat heet, kwam ik in gesprek met Kio, naar bleek een professor in Italiaans in Japan, kan raar gaan op zo'n wandeling. Hij vertelde dat hij als katholiek, waarvan er maar heel weinig zijn in Japan, geïnspireerd was door het schilderij de Toren van Babel van de Brabantse schilder Pieter Breugel uit de zestiende eeuw.
De maaltijd in de avond heb ik voor het eerst een tapasbar bezocht. Je wijst aan wel gerechtje je wilt. Kleine broodjes met worst, ansjovis en veel ander lekkers, ieder schoteltje kost dan 1,50. Voor 13 euro had ik genoeg gegeten en gedronken, maar heb niet aan de gebakken varkensoren gewaagd die ook bij de schalen tapas lagen.

  • 09 Juni 2017 - 23:20

    Huub:

    Dank voor de tapas instructie. Dat gaan we morgen hier in Jalas maar eens proberen na alle visspecialiteiten. De varkensoren vond ik heerlijk. Varkenswang is nog lekkerder! Loop ze en houdt er de moed maar in

  • 10 Juni 2017 - 13:36

    Marja:

    Varkenspootjes?
    Nee, bokkepoten, daar krijg je ook energie van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 82243

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: