Het Spaanse graan heeft de orkaan ..... - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu Het Spaanse graan heeft de orkaan ..... - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Het Spaanse graan heeft de orkaan .....

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

08 Juni 2017 | Spanje, Los Arcos

Het Spaanse graan heeft de orkaan doorstaan. Was de tekst uit de musicall My fair lady, waarbij een professor een meisje probeert netjes te spreken en daar was die tekst voor nodig.
Ik heb vandaag het Spaanse graan doorstaan. Eindeloos grote velden met bijna volgroeid graan, stond bij een temperatuur van 30 graden te blinken in de glooiende heuvels in dit noorden van Spanje. Geweldig om te zien maar wel keiheet, zeker omdat er amper schaduwplekken zijn en de warmte zinderde op het witte kiezelpad.
Mijn doel na twintig kilometer bleek een geweldig dorpje met een middeleeuwse kern en veel gezelligheid. In de pelgrimsherberg opnieuw een internationale bevolking. Op de kamer met 6 bedden een Duitser, een Fransman, een Zuid-Koreaan, een Braziliaan en een Fransman. Ik sprak uitgebreid met de Koreaan, ik denk zo'n 45 jaar oud. Hij was adoptiekind en woont in Parijs en werkt er als advocaat. Ik was verrast dat ik erin slaagde na twee maanden wandelen Frankrijk aardig in gesprek te blijven met hem.
Een geweldige onweersbui beëindigde de dag. Lekker fris.voorspeling morgen:weer heet en kans op onweer.

• 08 Juni 2017 - 23:07

Huub:

Weer een prachtige beeldende beschrijving Wil. Er was ook zo'n liedje dat ging als "vooruit, vooruit, en van je heja hoja, houdt er de moed maar in, houdt er de moed maar in ...