Rust:Japans, Oklahoma, Slovenië, Noorwgen, Italië - Reisverslag uit Roncevaux, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Rust:Japans, Oklahoma, Slovenië, Noorwgen, Italië - Reisverslag uit Roncevaux, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Rust:Japans, Oklahoma, Slovenië, Noorwgen, Italië

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

02 Juni 2017 | Frankrijk, Roncevaux

Had dus vandaag een rustdag genomen in dit stadje. St. Jean Pied de Port.
Was dus een verkeerde keus om hier te slapen in het pelgrimsonderkomen. Om kwart over zes ging de muziek aan en iedereen, ook mijn kamergenoten stonden op. Dus ik dan ook maar. Maar om 8 uur is het hele stadje, gisteren vergeleken met Valkenburg, stil. Alle bezoekers van gisteren zijn op weg naar Satiago. Sommigen met de bus om over de bergen te komen. Anderen gaan met een soort van handtasje en laten een grote koffer met bagege ophalen door het busje dat een bedrijf hier beschikbaar heeft.
Gelukkig kreeg ik een code van de slaapplaats. Ik moest eerst weg voor het schoonmaken, maar na 12 uur kon ik binnen. Op dat moment was het hele gebouw leeg. Een geweldige rust zodat ik mooi een uurtje kon tukken.
Ik heb me ontrokken aan de iets zweverige bijeenkomst die de baas van de tent iedere avond organiseert. Het gaat om in zijn streven een familiegevoel te creëren
en doet daar spelletjes met de hele groep mee. Dat had ik gisteren gehad en hoeft vandaag dus niet meer. Maar wel 15 mensen met al die verschillende nationaliteiten waren aan tafel.
Ik heb elders een zalige entrecôte gegeten.
Morgen de berg op dan ben ik in Spanje.

  • 03 Juni 2017 - 14:51

    Willem Bekers:

    Hoi Wil,
    In jouw laatste zin laat je weer weten wat voor een zalig eten je bij de grote pelgrimstocht verorbert. Ik mag toch aannemen dat er straks een kookboek verschijnt zodat onze dames ons ook eens iets aparts kunnen gaan voorschotelen!
    Goeie reis verder en groeten,
    Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 82499

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: