Een shock, Valkenburg aan de Pyreneeën - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Een shock, Valkenburg aan de Pyreneeën - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Een shock, Valkenburg aan de Pyreneeën

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

01 Juni 2017 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Heb je twintig kilometer gelopen. Kom je in dit grensdorpje aan. Het is echt Valkenburg maar dan aan de voet van de Pyreneeën. In de slaapplaats waar ik geboekt had verzamelden zich, Spanjaarden, twee mensen uit Canada, twee uit Hong Kong, twee uit Texas, die allemaal vertekken om in een tocht van 26 km de .berg Pyreneeën over te gaan. Je gelooft je ogen niet.Het dorpje heeft net als Valkenburg een paar oude muren en ruïnes. Hier dus ook. De bezoekers ziijn merendeels wandelaars, die vanaf hier naar Santiago vertrekken. Voor de rest waarschijnlijk dagjesmensen uit de regio.
Morgen blijf ik hier, om overmorgen de defenitieve wandeling over dergpas te kunnen maken. Voor de ouderen, die zich het herinneren de pas van Roncevalles, waar Karel de Grote zich profileerde.

• 02 Juni 2017 - 00:09

Guido:

St Pied de Port ??? Lees op internet dat hoer veel Pelgrims aanhaken om de tocht naar Sangiago te maken. Ik heb natuurlijk makkelijk praten vanaf de bank in Eindhoven maar het klinkt toch een beetje als een een halve marathon ipv de hele.
    Je bent lekker op weg pa ! Geniet van de rust de komende dagen. Dat laatste stukje kan alleen maar nog mooier worden. Zet m op !