In De Schelp (La Coquille) - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu In De Schelp (La Coquille) - Reisverslag uit La Coquille, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

In De Schelp (La Coquille)

Door: Wil (wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

12 Mei 2017 | Frankrijk, La Coquille

Onderweg kwam ik vandaag het bord tegen " U bent in de Dordogne". Jarelang was ik in Frankrijk overal. Kenners onthielden die streken. Ik niet.
Bij dat bord vanmiddag had toch wel ik het gevoel erg ver te zijn.
Ik ben in het stadje La Coquille. Zoals de titel staat De Schelp. En dan gaat het over de Jacobsschelp. Het symbool van de Shell, maar ook van de bedevaart. Ik logeer aan de Place de Stantiago La Compostela in La Coquille. Er is hier van alles over St. Jacques.
Aan de kust 100 kilometer van Santiago blijken die schelpen veel voor te komen.
Over hoe verder na de Dordogne het volgende: in Frankrijk moet ik nog zo'n 400 kilometer. Daarna in Spanje 800. Laatste planning nog 60 dagen lopen.

  • 13 Mei 2017 - 09:09

    Marja:

    Hoi Wil,
    Het lijkt nog zo veel, 60 dagen, maar je geniet van elke dag dus is het geen straf. Zo ben je er ook niet aan begonnen. Wat jij kunt vertellen, een boek vol, prachtig. Hou vol en wij blijven volgen.
    Groetjes.

  • 13 Mei 2017 - 13:52

    Willem Berkers:


    Hoi Wil,
    Ik moest echt twee keer kijken ""in Frankrijk nog slechts 400 Km, daarna in Spanje 800 km"" en wordt volgens jouw eigen planning 60 dagen genieten. Je moet in al die jaren, destijds van van onderwijs en mogelijk ook nog als correspondent, heel wat overtollige energie zomaar hebben laten liggen? Ik wens je behouden vaart en ik kan je mededelen dat ik, met mijn jicht, nu dagelijks al een rondje Hertogenlaan, deeltje Beekweide-park, Scheepenenstraat en weer richting Hertogenlaan 47 kan voorstrompelen zonder dat ik weer een dikke enkel krijg! Goed he! Ik krijg hiervoor al de complimenten, jij zult straks worden heilig verklaard.
    Willem

  • 13 Mei 2017 - 14:09

    Ina:

    Hi Wil, hartstikke goed, ga zo door! We blijven je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 82254

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: