Vous êtes fou - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Vous êtes fou - Reisverslag uit Flavignac, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Vous êtes fou

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

11 Mei 2017 | Frankrijk, Flavignac

Een uur onderweg vanuit Limoges in de druipende regen komt de net uitgeslapen Fransman zijn huisje uit. St Jacques ? roept hij.
Hij komt op me toelopen. Ik moeten raden welk de sigarettenpeuk is en welk de loszittende kunsttand. Hij vraagt waar ik vandaan kom, wat gedaan en wat nog. " vous êtes fou". zoals ik daar stond kon ik echt wel even met hem meedenken.
Meende hij uit de grond van het volgens mij net de roes uitgeslapen hart.
Hij nog had meer bemoedigends: Hier in De Limoesin regent het altijd , Benadrukte hij in de nog steeds behoorlijk druppende regen.
Tot 1 uur ging ik zo gehuld in de wagenwijde poncho mijn route af. Om daarna om 2 uur weer gedroogd aan te komen.
Ook in deze gemeente was weer een slaapplaats voor de pelgrims. Voor 10 euro en het tonen van je pelgrimspas kun je een bed uitzoeken, slapen en in een keukentje wat eten zoeken of meegebrachte spullen opwarmen.
Nu schrijf ik buiten in een lekker nog warm zonnetje. Dat alles kan op één dag.

  • 11 Mei 2017 - 22:31

    Wendy Hollanders:

    Hoi Wil,
    De regen is denk ik vanuit Frankrijk zojuist in Nederland aangekomen. De tuin heeft de regen hard nodig ;).
    De kinderen op school zijn radend benieuwd naar al je verhalen.
    Ze zouden het hartstikke leuk vinden als je een keer al hun vragen komt beantwoorden.
    Hoeveel dagen mag je nog wandelen?
    Heel veel plezier en wandel ze!!
    Groetjes,
    Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 82351

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: