Met bordje eten op schoot - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Met bordje eten op schoot - Reisverslag uit Argenton-sur-Creuse, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Met bordje eten op schoot

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

03 Mei 2017 | Frankrijk, Argenton-sur-Creuse

Met een bordje met een warme wortelsalade zat ik vanavond voor de tv. Het debat voor de Fransen : le Pen en Macron,
Te gast bij een echtpaar met drie geweldige kinderen in een groots huis boven op een heuvel. Zij was ook Duits. Hij van Marokkaanse afkomst.
Bleef overigens niet bij worteltjes. Op de aanrecht stond een koud buffet, met kaas en zoet als nagerechten. Helemaal goed.
Voor ons Nederlanders was de letekst onder het debat gezet. Als ik het moet zeggen heeft die man gewonnen.
Verder valt er over deze dag weinig te zeggen. Na de middag begon het net zo ongenadig te regenen als dat bij ons ook kan. Voor het eerst poncho over de rugzak aan. Werkt keigoed.
Van die worteltjes vind ik toch nog steeds dat verhaal leuk van de zoektocht naar worteltaart. Gevonden en het antwoord is dan vies hè....

• 04 Mei 2017 - 16:41

Willem Berkers:

Hoi Wil,
    In De MooiGeldropMierlo krant schrijf je deze week dat je nog slechts 800 km (nu weer iets minder) van de bestemming bent. In de krant maar zeker ook bij je dagelijkse stukjes geef je een heldere uitleg op de tocht zelf maar ook van al de verhalen over gasten die je tegen komt. Je hebt kennelijk genoten van de vechtpartij (zoals het nieuws hier dit verwoord) tussen Le Pen en Macron. Wij hebben hier genoten van het spektakel tussen Ajax en Olympique Lyon. Misschien heb je dit ook op TV kunnen zien, 4-1 voor Ajax een geweldige mooie partij. TIP..Straks bij thuiskomst kan je mooi colleges gaan geven aan de scholen? Je moet als pas afgezwaaide directeur wel sociaal bezig blijven en kinderen opvoeden doe je toch voor het gehele leven!
    Goeie reis en Henk Dielis zou zeggen houdoe.
    Willem

• 04 Mei 2017 - 20:55

Johan:

Ha die Wil!
    Al weer eventjes geleden!
    Gisteren terug gekomen van onze vakantie
    In de Algarve. Helaas eerder dan gepland
    Ivm het overlijden van een zus van Francis, de vriendin van Ellen.
    Zo te lezen gaat het met jou heel goed.
    Je reis zit er al voor een groot stuk op.
    Super knap. En blijf volhouden.
    Hopelijk verbetert het weer de komende dagen.
    Heel veel groetjes en houd vol.
    Johan.