De pijpen eraf en het gras voor de voeten - Reisverslag uit Couy, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu De pijpen eraf en het gras voor de voeten - Reisverslag uit Couy, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

De pijpen eraf en het gras voor de voeten

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

24 April 2017 | Frankrijk, Couy

Je kunt in de plaats van over het pelgrimspad ook over de weg lopen, maar dan moet je rekening houden met de rijstijl van de Fransen op deze wegen. Gewoon keihard. Er zijn er bij die naar hun voorhoofd wijzen als je niet genoeg in de berm loopt. Ze rijden bij wijze van spreken het afritsdeel van je broekspijpen af.
Daarom is het alleen zinvol om kleine wegen te bewandelen en niet de regionale N wegen. Op de kleine komen elk uur enkele auto' s, maar je kunt wel lekker doorlopen. De paden van de compostellaroute bestaan de laatste dagen veel uit tamelijk hoog graspaden/wegen. Ik zou dus willen dat ze het gras voor mijn voeten weggemaaid hadden. Overigens de pijpen konden er vandaag niet afgereden worden. Ik heb ze afgeritst omdat het zo lekker warm was. Vandaag over de Bruggen over de Loire gewandeld. Heeft wel iets aparts net als het stadje bij die
bruggen:Charité sur Loire.

• 25 April 2017 - 21:00

Johan:

Weer een mooi stukje Wil!
    Wat en je toch al een eind op weg!! Petje af!
    Super leuk om steeds je stukjes te lezen.
    We blijven je volgen.
    Vanuit deAlgarve heel veel groeten
    Johan en Lisette.