Strakblauwe hemel, briesje 15 gr. Rustdag - Reisverslag uit Varzy, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Strakblauwe hemel, briesje 15 gr. Rustdag - Reisverslag uit Varzy, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Strakblauwe hemel, briesje 15 gr. Rustdag

Door: Wil (wilvandervelden06@gmail.com

Blijf op de hoogte en volg Wil

21 April 2017 | Frankrijk, Varzy

In de tuin van het logeeradres schrijf ik in een aangenaam zonnetje dit stukje nietsdoen. Na een maandje wandelen heb ik nu een tweede rustdag.
Voor het dorpje hoefde ik niet te blijven. weinig drukte of het moet zijn voor de voorbereidingen van de marktje/kermisje die er in het weekeinde is.
Een winkel, twee bakkers, twee kroegen en een kebabtent vormen het vermaak. Verder het bekende beeld van dit soort dorpen. Meerdere nu afgesloten of dichtgetimmerde huizen.Ongebruikte panden van voorheen de kleine middenstanders.
Rest de stilte op deze fraaie voorjaarsdag."laissez les femiers sėmler" (vrije vertaling van laat de boeren maar dorsen.)

  • 21 April 2017 - 15:24

    Huub:

    Nou Wil, zo'n rustdag heb je wel verdiend. Zo te zien ben je op éénderde van je tocht, dik binnen je planning. Dat dat dorp zo weinig voorzieningen heeft is ook niet te verwonderen, ik zag dat het maar 294 inwoners heeft, allez 295 nu jij er bent. Voor morgen maar weer een mooie tocht toegewenst, geniet van de kebab vanavond ;-)

  • 22 April 2017 - 13:19

    Marja:

    Ik neem nu ook even de kuierlatten en hoop geen regen te krijgen. De bloesem waait van de bomen af en het is frisjes.
    Morgen mijn rustdag.... binnen met een boek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 82313

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: