De zegen in de kathedraal hielp niet echt - Reisverslag uit Asnois, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu De zegen in de kathedraal hielp niet echt - Reisverslag uit Asnois, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

De zegen in de kathedraal hielp niet echt

Door: Wil(wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

19 April 2017 | Frankrijk, Asnois

Om zeven uur vanmorgen waren we in de kathedraal van Vezelay 8paters en 11 nonnen zaten al geknield klaar om met de dienst te beginnen.
Vanaf dat moment was er een prachtige dienst, met driestemmig gezongen psalmen en misteksten. Telkens weer een ander koorlid dat inzette. Steeds opnieuw de tonen afstemmen met stemvork en stemapparaatjes. Een geweldig geluid in dat oude gebouw. Tijdens de dienst kwam de zon op en scheen weelderig op de achtergrond. Immers de kerken zijn naar het oosten gebouwd.
Aan het eind van de dienst werden de aanwezige pelgrims, we waren met vijven, naar voren geroepen en toegesproken met gebed, waarna we de zegen kregen. Of je gelooft of niet je blijft daarbtoch even stil van.
De zegen had echter geen goed gedaan. Op mijn tocht verder, miste ik wat pijlen en maakte daardoor een tocht van 28km in plaats van de geplande 15
De maaltijd die de mevrouw, eigenaresse van de Gîte waar ik ovenacht. Maakte alle ontberingen goed. Gebakken aardappelen, haricots verts, kip met veel knoflook en tot slot vijf verschillende kazen.
Daar is die zegen dan voor geweest.

• 20 April 2017 - 13:33

Saskia Johnson:

Hoi Wil, leuk om te lezen waar je bent en wat je beleeft. Wij houden je in de gaten,
    Groetjes Rich, Saskia en Zoë