En kerk te ver, kunst en kitsch - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu En kerk te ver, kunst en kitsch - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

En kerk te ver, kunst en kitsch

Door: Wil(wil van dervelden06@gmail.com)

18 April 2017 | Frankrijk, Vézelay

De dag begon met een ontbijt dat de Jean van gisteren kwam brengen. Daarna gingen we op pad.
Mijn maatje kwam aangelopen in het stadje waarvan ik dacht dat er nog 2 kilometer naar Vezelay waren. Ik rustte op de trappen van een basiliek. Zij maakte duidelijk dat ik er al was. Ik was in Vezelay op de trappen van "de kathedraal" . Ik dacht dat ik in het stadje Asquins was. Dat is op 2 km van Vezelay. Daar is de kerk waar de hele bedevaart naar Santiago ooit begonnen is.
Ik zat uit te blazen na een geweldige helling naar het stadje. Daar aangekomen in het stadje, nou ja er wonen 450 mensen, vonden we huisvesting bij een opvangcentrum voor pelgrims. Keurige zalen met 12 bedden.
Vezelay is daarom ruim een straatje groot, gevuld met winkeltjes van tussen kunst en kitsch en horeca. Soort van Valkenburg.
Morgen om 7 uur gaan we naar de dienst in de basiliek.

• 19 April 2017 - 19:24

Marja:

Hoe verder naar het zuiden, hoe geloviger het wordt.
    Eenmaal in Santiago heb je de pij aan....