Etes vous Wielem? Ontberingen voor de pelgrim - Reisverslag uit Forêt-Chenu, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Etes vous Wielem? Ontberingen voor de pelgrim - Reisverslag uit Forêt-Chenu, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Etes vous Wielem? Ontberingen voor de pelgrim

Door: Wil

Blijf op de hoogte en volg Wil

13 April 2017 | Frankrijk, Forêt-Chenu

Vandaag de eerste echte ontberingen voor de pelgrim. Geen fatsoenlijk internet.
Vandaar nu een kort hotspotverhaal
De dag begon met een wandeling uit Troyes. Onderweg kwamen we drie Franse wandelaars tegen. Mevrouw uit het gezelschap: etes vous Wielem?
Het bleek de vrouw van de fransman die we afgelopen week ontmoet hebben. Hij logeerde in Troyes waar ook zijn vrouw en zwager waren. Die hadden Louis begeleid op het eerste stuk op het eerste deel van de route.
Verder was het geen makkie vandaag. Wel mooi, de Othe heet het hier. Grote vlakten met gele koolzaadbloemen en opkomend graan. Maar ook weer flinke heuvels, die we enkele dagen ontwend waren. Lange hobbelige paden door het bos.
Het was nodig om 27 km te lopen omdat er bijna geen overnachtingsmogelijkheden zijn op dit deel van de tocht. Zo was er wel een kleedlokaal van de plaatselijke voetbalclub, maar ja dat is ook zo wat. In de gîte waar we nu zijn is dat allemaal beter. Het ontbrekende internet is de enige ontbering.

• 14 April 2017 - 09:42

Huub:

Weer een leuk verslam Wil, die ontbering: ik verbaas me er toch nog steeds over hoe wijdverbreid het internet is. Loop ze!