Korst met peren - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Korst met peren - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Korst met peren

Door: Wil (wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

12 April 2017 | Frankrijk, Troyes

De dag begonnen we met een ontbijt waarin opnieuw de perenkoek van gisteren zat. Dit keer met de onderkant boven. Dus naast het brood, geroosterd omdat de bakker pas in zijn busje om 9 uur langs komt in dit dorp, lag er een stukje perenkoek met een bodem van licht tot donkerzwart. Het was aan moeke te vergeven, want, ze had verder alleraardigst gezorgd voor een halpension van 37 euro.
De route voerde nog steeds langs het kanaal zoals ik dat gisteren
beschreef. Op het luxe fiets-wandelpad had je steeds zicht op aan de ene kant het canal de la Haute Seine en aan de andere kant van het pad kon je voortdurend de Seine, ontwaren.
Na 17 km over dat bijna kaarsrechte pad kwam de stad Troyes in zicht. In de buitenwijk rommelig, chaotisch van verkeer, maar na de drukte op de ring kom je in een onvoorstelbaar mooie oude stad met meer dan ontzettend veel middelleeuwse woningen, die met al die balken in de gevel. Het is een centrum met vele restaurantjes. Daar heb ik ook gegeten entrecôte, frites.
De perenkoek als nagerecht heb ik maar overgeslagen.
.

  • 13 April 2017 - 09:24

    Monique Van Asseldonk:

    Wederom een ontzettend leuk stukje geschreven Wil.
    Die wandel-100-daagse gaat je goed af. Top.
    Ik blijf je volgen...

  • 13 April 2017 - 09:36

    Huub:

    Via internet even Troyes bekeken, inderdaad, de foto's tonen werkelijk schitterende panden, een streling voor het oog. Leuk!

  • 13 April 2017 - 13:37

    Tonny:

    hoi Wil. We hadden vanmorgen koffiekransje met 6 oud Anker juffen. Ik hoorde van jouw wandelreis.
    Geweldig. Groetjes en succes, ik blijf je nu volgen.Tonny

  • 13 April 2017 - 17:07

    Ria Aarts:

    Hoi Wil.
    Met veel plezier lees ik jouw reisverslagen en geniet een beetje met je mee. Heel veel succes met je wandeling en hou je taai!
    Groeten van Wim en van mij, Ria

  • 13 April 2017 - 18:08

    Marja:

    Hoi Wil,
    De verslagen zijn erg boeiend maar volgens mij zit je bij de Gammele Geit iedereen voor de gek te houden.......
    Nee hoor, maar als je nog tips nodig hebt voor een fotoverslag, misschien kan ik helpen.
    Groetjes en ik blijf hopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wil

Actief sinds 17 Dec. 2016
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 82268

Voorgaande reizen:

16 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 December 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: