Als god in Frankrijk - Reisverslag uit Montmort-Lucy, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Als god in Frankrijk - Reisverslag uit Montmort-Lucy, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Als god in Frankrijk

Door: Wil (wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

07 April 2017 | Frankrijk, Montmort-Lucy

Als god in Frankrijk betekent voor mij nu, urenlang wandelen tussen wijgaarden, akkers en velden en door uitgestrekte bossen, waar je niemand tegenkomt. Beesten waren er wel. Veel sporen van poten en omgewroette moddervelden wijzen er op dat ook hier het aantal wilde zwijnen buiten proporties is gegroeid.

Soms haal ik pelgrims in die op dezelde plaatsen overnachten als ik uitzocht. Dan (her)ken je elkaar al vlug. Andere mensen ontmoet je amper. In de kleine dorpjes waar je door komt, is niemand te zien. Waarom zou men naar buiten. Er is hoogstens een bakker misschien klein kruidenierswinkeltje, verder niets. Mensen doen boodschappen in de grote supermarkten bij de stad.
Langs de doorgaande wegen word je als pelgrim door verschillende Fransen met enthousiasme begroet. Ze willen weten waar je vandaan komt en wensen je "bon courage." Of zwaaien enthousiast toeterend als ze voorbij komen.
Dat is op zo' n warme dag als vandaag wel bemoedigend. Want o god o god wat kan Frankrijk ook stijl zijn.

• 08 April 2017 - 17:39

Marja:

Beter als God in Frankrijk dan "met de Franse slag".
    Ik zit nu na een kleine wandeling met vermoeide voeten omhoog.
    Petje af voor jou.

• 10 April 2017 - 12:41

Jovita :

Hoi Wil,

Jij bent goed bezig. Leuk je verhalen te lezen.
    Heerlijk de zon op je lijf en genieten van de natuur. Knappe prestatie !!!