Zoete broodjes !!!!!!!! - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Zoete broodjes !!!!!!!! - Reisverslag uit Moussy, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Zoete broodjes !!!!!!!!

Door: Wil (wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

06 April 2017 | Frankrijk, Moussy

Dat waren het zeker niet vanmorgen in de gîte waar we logeerden. We moesten ons tevreden stellen met de broodjes die gisteren al oudbakken waren en met de avondmaaltijd geserveerd werden door de baas en die ook bedoeld waren voor het ontbijt.

Het echtpaar verhuurder had duidelijk iets van eurotekens bij verhuur van deze tent. Dat bleek in rekenen en gedrag. Nog niet eerder een dergelijke houding meegemaakt op deze reis.

Die ervaring kon echter niet verhinderen dat we een geweldige wandeling maakten. Kilometerslang tussen de wijnranken van de champagne. Aan de bovenrand van de heuvels. Het landschap was een lappendeken van kleuren. Geploegd, grijs, zwart, geel met gif bespoten geel en groen grasland tussen de druivenstruiken. je had geweldige uitzichten op de rivier de Marne en steeds de imponerende stad Epernay beneden. Geleerd dat de wijnranken hier horizontaal op zo'n 50 cm van de grond gesnoeid worden, omdat het voorwaarde is om champagne te kunnen maken.

Aangekomen in een auberge, gerust en daarna hemels gegeten: filet de boeuf, om te zuigen met frites en boontjes, aangevuld met heerlijk brood dat waarschijnlijk echt pas vandaag gebakken was. Hoe zoet kan het zijn.

• 07 April 2017 - 12:27

Marja:

Picknicken met zicht op de champagne in wording.
    Prachtige verhalen Wil.