De champagne was koud - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu De champagne was koud - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

De champagne was koud

Door: Wil

05 April 2017 | Frankrijk, Reims

Inderdaad behoorlijk koud was het toen we vanuit Reims langs het kanaal de stad uitwandelden en in de champagnestreek kwamen. De hellingen van de heuvels gevuld met net gesnoeide druivenstruiken. Klaar voor het voorjaar. In de dorpjes champagehuizen van allerlei namen.
We zijn in de buurt van Epernay. Het centrum van de champagnestreek.
Alleen de koude struiken hebben we gezien'nog geen champagne.
Bij aankomst in de gîte in het dorp waar niets te koop is, bracht de eigenaar ons twee gevraagde biertjes. Het tweede biertje gaf problemen want toen was moeders de vrouw thuis. Wijn bij het eten was er niet. Die was op!
Al het drinken was op volgens mevrouw. De maaltijd was goed maar droog.
Zo werd het een droge avond in de beroemde streek van de champagne.

• 05 April 2017 - 20:54

Marja:

Hoi Wil, misschien is het wrang om te lezen dat we het niet droog gehouden hebben tijdens ons maandelijkse etentje bij de visboer. Ook een aansluitend rondje koffie bij een Geldropse uitbater hebben we niet zonder begeleidend borreltje genuttigd. Sorry voor deze watertandende mededeling.

• 05 April 2017 - 20:57

Trouwens..... waar blijven de foto's ?

• 06 April 2017 - 09:40

Huub:

Wil, meestal is het niet wat het lijkt: Schone schijn ;-) Hopelijk vandaag wel een fris glas bier.