Rare jongens die Romeinen - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Rare jongens die Romeinen - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Rare jongens die Romeinen

Door: Wil (wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

04 April 2017 | Frankrijk, Reims

Vijf kilometer lang liep ik vandaag over een veldweg, die werd aangeduid in het reisboekje als Romeinse heirweg (legerweg) waarlangs de Romeinenen zich verplaatst zouden hebben. Zij maakten per dag 30 kilometer, zo wist een gastheer bij een van de overnachtingen te vertellen. De Romeinen die naar het noorden wilden hadden pech. Wij geluk. De route ging zachtjes schuin naar beneden in de richting van Reims. Al 15 kilometer voor de stad was de kathedraal met zijn twee torens te zien.Wandelen was steeds nog tussen akkerlanden met graan, dat ook gebruikt voor de grootste bio ethanolfabriek van Frankrijk die in het dorp stond waar we gisteren waren.
Een stad binnenwandelen op zo'n tocht als deze is geweldig. De indruk die de grootse kathedraal maakte, was overweldigend.
Ik slaap weer in een soort van kloostergebouw. Komt dus goed. Overigens die Romeinen hadden het gemakkelijker. Zij hoefden niet over een pad dat erg hobbelig was geworden door gedroogde tractorbandsporen in de klei.

• 04 April 2017 - 19:54

Johan:

Ha die Wil!!
    Al in Reims , inderdaad een prachtige stad.
    Je verhaal klinkt nog steeds heel positief. "super knap.
    Zo te zien is ook het weer heel behoorlijk.
    Voor de komende etappes heel veel sterkte en wandelpleziier.
    Ik neem mijn pet diep voor je af.
    Groetjes Johan.

• 05 April 2017 - 17:13

Dirk En Margreet Van De Put:

Dag Wil,
    Via het weekblad gelezen dat je op pad bent.
    Geweldig! We volgen je met interesse.
    Een goede tocht toegewenst!

• 05 April 2017 - 20:15

Thomas Van Hoek:

Hallo Wil,

Het Noveen kaarsje (9 dagen ) zal inmiddels wel zijn opgebrand.
    Dat geldt niet voor jou kennelijk. Go for it.........!.
    Het gaat prima en je reisverslagen zijn mooi en boeiend. Ben alleen maar jaloers.

Morgenvroeg ga ik je overigens inhalen.
    Gerrie en ik vliegen naar Malaga en zwaaien ter hoogte van Reims naar beneden.

We zien elkaar over 10 dagen ergens boven Bordeaux of zo.

Zwaai maar terug.

Veel succes op je tocht.

Thomas en Gerrie van Hoek