Kerkhof zonder water - Reisverslag uit Château-Porcien, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu Kerkhof zonder water - Reisverslag uit Château-Porcien, Frankrijk van Wil Velden - WaarBenJij.nu

Kerkhof zonder water

Door: Wil (wilvandervelden06@gmail.com)

Blijf op de hoogte en volg Wil

01 April 2017 | Frankrijk, Château-Porcien

Na een treurig miezerig vertrek op pad door weer een geweldig landschap, knapte het weer af en toe op. Weer heuveltje op en af. Geen verkeer geen mensen. Het water was op. Bijvullen dachten we bij het kerkhof.
Eerdere dorpen toonden dat er
stromend water was op het kerkhof. Helaas deze niet.
Dan maar weer door. Na 21 kilometer op bestemming. De twee Nederlandse vrouwen, die we eerder ontmoetten, haalden ons in. We eten samen in de bar Tabac . Plat du jour. 12 euro. Rauwkost, lasagne en tiramisu.
Voor morgen zijn alle slaapplaatsen verderop bezet of omdat het zondag is, gesloten. Daarom blijven we een nacht langer hier.
De slaapplaatsen zijn van de gemeente en gratis. Gelukig had de Tabac meer dan water.

• 01 April 2017 - 21:43

Huub:

Goh Wil, dat lijkt toch wel een beetje op afzien!
    Je verhaal klinkt Gelukkig als poezie. Geniet van je dag "vrij af".

• 01 April 2017 - 22:07

Broer Johan:

Gelukkig hebben niet alleen norbertijnen goddelijk water ;-) Fijne, ook al is het niet de zevende dag, rust!

• 01 April 2017 - 23:18

Marja:

C'est la vie.
    La vie en rose. Of Tiramisu.